Når det så er sagt, så er “127 Hours” også en ekstremt nervepirrende oplevelse, der absolut ikke er for sarte sjæle. Især filmens klimaks er så grafisk, at det til tider er uudholdeligt at komme igennem, og man forstår næsten godt de publikummer i England, der sidste år besvimede og kastede op, da de så filmen i biografen.
“127 Hours” er ikke blot en fantastisk inspirerende hyldest til den menneskelige vilje. Den er også et rørende portræt af en ung mand, der vil gå meget langt for at vende døden ryggen og blive genforenet med dem, han elsker. Vi griner, græder og jubler med Aron Ralston, simpelthen fordi han er dig og mig. Når døden truer med at formørke vores tilværelse, vil vi altid kunne finde lyset i de mennesker, der virkelig betyder noget for os. Og den pointe er i sidste ende den største triumf ved “127 Hours”.
Se også: Filmz TV: Interview med “127 Hours”-vovehalsen Aron Ralston.
#41 Babo Rises 13 år siden
hehe! Jeg er godt nok også overrasket over de lunkne anmeldelser til 127 Hours (når de amerikanske var så gode). Noget af kritikken gik ud på, at filmen er uden spænding fordi man kender slutningen? Tja, i så fald burde man afskrive sådan ca. million andre film også. Hende Ann Lind fra Go'morgen DK sagde også noget vrøvl i samme stil. Den får som sagt en 7.5/10 af mig, altså en stor 4'er på 6-skalaen.
Jeps, noget bedre end Black Swan, som mange har rost for dets visuelle udtryk, men her er 127 Hours langt mere overlegen, kreativ og effektfuld. For satan hvor er Boyle/Mantle legesyge. De propper kameraet de mest "underlige" steder, for at illustrere tilstanden.. Kreativt og forfriskende..
Jeg har dog ikke set Winter's Bone, men det lyder da ikke godt, så.. :(
#42 RasmusFL 13 år siden
#43 RasmusFL 13 år siden
#44 MilanB 13 år siden
#45 RasmusFL 13 år siden
#46 IK 13 år siden
Ja, hende kan jeg slet ikke fordrage. For to år siden var hendes oscar-favorit The Reader. Det siger vel en del. :)
#47 Babo Rises 13 år siden
Ja, man kan roligt grine.. dog ikke med hende :) 2 sølle stjerner er alt hvad hun fik ud af filmen, er da trist..
IK.
Ja for søren, det siger vist alt og mere til.
#48 Spanner 13 år siden
3 stjerner till Biutiful og Io Sono L'amore kan jeg ikke tage seriøst
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#49 filmkorn.dk 13 år siden
Sådan går det tit med de film Boyle har lavet med Alex Garland. Slutningerne stinker.
Det skete også for 28 dage senere, der ellers er en fed film.
#50 Bruce 13 år siden
Hun lyder blæst.