“2012” bringer på ingen måde nyt til katastrofefilmene, tværtimod disker den op med så mange velkendte formularer, at man ofte ikke ved, om man skal grine eller græde. Jeg grinte for det meste og tog filmen for, hvad den er: Et stykke Hollywood ekstravaganza, der er lige så opfindsomt som et bæger popcorn, men som trods alt leverer de kalorier, man forventer.
”Sid ned og spænd dig fast,” råber en af filmens ligegyldige papfigurer på et tidspunkt. Man får lyst til at tilføje: ”Og husk at lade hjernen blive derhjemme.”
#31 evermind 15 år siden
Kan jeg godt forstå, hvis verden gik under på den. :)
#32 Ericmase 15 år siden
#33 Michael Andersen 15 år siden
Hvordan kommer du frem til det? Jeg er tilhænger af at bedømme film på egne præmisser, altså om "2012" fungerer eller ikke fungerer som en katastrofefilm lavet af popcorn, og hvis man synes at det er en halvdårlig katastrofefilm lavet af popcorn skal den jo aldrig have 6 stjerner.
#34 Kviesgaard 15 år siden
Måske Lars Von Triers Melancholia kan indfri dine forventninger?
Personligt holdte jeg op med at se Roland Emmerich film efter Godzilla. Selvom min bror og jeg kun betalte 40 kr. dengang i 1998 i den lokale biograf, følte vi os begge snydt og bedraget, da vi forlod biografsalen. Vel og mærke efter at hr. Emmerich havde kedet os i mere end 2 timer. Siden da har jeg bevidst styret udenom film af Roland Emmerich.
#35 Highland Park 15 år siden
Mit liv er ikke blevet fattigere af den grund. ;)
#36 Lord Beef Jerky 15 år siden
#37 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#38 Nicki52 15 år siden
Så må vi ikke håbe på den bliver vist på tv3-kanalerne. Så holder de mellem fem og ti pauser og det er jo sindsygt.
#39 Ericmase 15 år siden
#40 Nicki52 15 år siden
Den kan også komme på tv2 - en god film uden afbrydelser.