At få lov til at se en flok hesteridende abekrigere med maskingevær angribe en post-apokalyptisk menneskeborg er isoleret i sig selv en filmfornøjelse, når det som her er udført med en stilsikker miljøskildring og en animationssikker hånd om abepenslen. Havde menneskene været lige så menneskelige som aberne, så havde det været en af de største fornøjelser. Men hey, det er jo abernes planet.
#21 Lord Beef Jerky 10 år siden
#22 Giraffen 10 år siden
Men hvad med den internationale verdensstjerne Stig Rossen? Han er i hvert fald til 3 stjerner og hvis han havde synget Les Misérables havde der automatisk været uddelt 4 stjerner.
Off-topic: Aberne 2 er til 8/10. Måske endda 9/10 men det må et gensyn afgøre. Jeg fik i hvert fald ståpels op til flere gange.
#23 Kaversmed 10 år siden
Jeg lander på 9/10.
Newt: It won't make any difference...
#24 David Munch 10 år siden
Hvordan mener folk den er i forhold til den første?
#25 Kruse 10 år siden
#26 Ispep 10 år siden
Bedre på samtlige punkter. Utroligt nok.
#27 Kruse 10 år siden
#28 Ispep 10 år siden
#29 Giraffen 10 år siden
Jep den er seværdig i 2D. Handlingen og persongalleriet, selvom om det egentlig er aberne der bærer filmen, er nok til at se filmen. Den behøves bestemt ikke 3D effekten for at bibeholde interesse. Men det sagt er den sikkert også fin i 3D, men jeg savnede det overhovedet ikke. Jeg blev utrolig grebet af filmen og fik decideret gåsehud enkelte gange, hvilket jeg ikke har fået i lang tid når det kommer til film.
#30 Mikkel Abel 10 år siden
Fungerer absolut og kan i hvert fald forsikre, at den omtalte kampvogn-scene var intet mindre end genial i 2D. :)