Klik her for at læse historien om “Indiana Jones Og Det Parallelle Univers” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 SpielbergFreak 21 år siden

Mine Top 6 instruktøre:

1: Steven Spielberg
2: Ridley Scott
3: Robert Zemckis
4: James Cameron
5: Oliver Stone
6: Martin Scorsese

Godfather 1,2-3 er nogen af de største film i historien, men tilgengæld er det det eneste gode Coppola har lavet efter min mening vel at mærke.

Med hensyn til Kubrick synes jeg derimod at han er overvudreret, Full metal Jacket og The Shining er fede film! Men ellers har han ikke lavet andet godt, igen efter min mening. Jeg synes han laver nogle for mærkelige film, og jeg kan godt forstå nogle synes det er fedt, men det tænder ikke mig.

Clockwork orange jeg har set den tre gange og er alt for overvuderet!

Barry Lyndon, skuffende
Eyes Wide shot, simpelthen for mærkelig
Space Odessey, mærkelig

Jeg skal ikke kunne sige noget om resten, jeg lovede mig selv aldrig at se en Kubrick film igen.

MEN jeg skal have taget mig sammen til at se Dr. Strangelove

Jeg ved godt at Kubrick er ophavsmand til A.I, og det er heller ikke ligefrem min favoritfilm.

Men igen smag og behag.
Gravatar

#22 The Insider 21 år siden

#21, Godfather 1,2-3 er nogen af de største film i historien, men tilgengæld er det det eneste gode Coppola har lavet efter min mening vel at mærke.

Hvad med "Apocalypse Now" og "The Conversation"?
War. War never changes.
Gravatar

#23 El vez 21 år siden

The Conversation ser fed ud, hvorfor har jeg aldrig hørt om den ? :/
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#24 Patriarch 21 år siden

Dr, Stranglove er ganske underholdende... take it from a spielbergfan ;)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#25 The Insider 21 år siden

#23, den blev fuldstændig overskygget af Coppola's "The Godfather, Part II" som blev udgivet på cirka samme tidspunkt, så selvom at mange store filmanmeldere såsom Leonard Maltin synes at det er en af 70'ernes absolut bedste film, og selvom den vandt de Gyldne Palmer i Cannes, og selvom at det er Gene Hackman's personlige favoritfilm ud af alle dem han har medvirket i, og selvom at den blev Oscar-nomineret for Bedste Film, så er den aldrig blevet det helt store hit. Det er en fremragende kultfilm, som langsomt endelig er begyndt at skabe sig et bredt omdømme (ligger p.t. #150 på IMDB's Top-250 liste).
War. War never changes.
Gravatar

#26 El vez 21 år siden

Jah, slog den lige op.. Er det værd at lægge en 20'er mere for R1 DVD'en for at få Coppolas kommentarspor med ?
Gravatar

#27 The Insider 21 år siden

Bestemt. Walter Murch kommentarsporet er også glimrende. Men jeg ville egentlig anbefale at du så den først inden du købte den. Det er en tung og unik film, af den type som Hollywood ikke laver mere, og derfor falder den ikke i alles smag, da den er så 'minimalistisk' :-) Men jeg synes personligt at det er en superb film, særdeles undervurderet. Den danske DVD kopi skulle desuden være ret ringe, og lyden er kun i stereo, hvor den på den amerikanske udgave er i 5.1 Surround.
War. War never changes.
Gravatar

#28 El vez 21 år siden

Ja det så jeg, men tænkte det nok ikke gjorde så meget for den type film, så min grund til at købe R1 skulle være for kommentarsporene, men 5.1 er selvfølgelig altid lækkert :)

Jeg aner ikke hvordan jeg sku få den set, men jeg ser ikke den store risiko ved at bestille den hjem da jeg har en meget bred filmsmag og generelt godt kan lide film fra 70'erne.

...om ikke andet vil jeg forhøre mig lidt mere og læse et par reviews før jeg beslutter mig :)

Tak for forklaringerne!
Gravatar

#29 The Insider 21 år siden

Hvis du er til film fra 70'erne så kan du trygt købe den :-) Nu. NU. HVAD FANDEN VENTER DU PÅ?!
War. War never changes.
Gravatar

#30 SpielbergFreak 21 år siden

Apocalypse Now er en af de kedeligste film jeg i mit liv har set, strengt overvuderet. Den sekvens med Duvall og helikopterne er for fedt, men resten er en gang skuddermudder.

The Conversation derimod overvejer jeg at købe, er den det værd?

Skriv ny kommentar: