“Aliens vs. Predator 2” gør sig ganske godt som tilfældig underholdning, og den hæver da også niveauet i forhold til sin jammerlige forgænger. Historien er knap så tåbelig, teknisk set er den ganske fermt sat sammen, om end klipningen bliver lige rodet nok i perioder, og referencer til de to franchises vil utvivlsomt begejstre. Men når alt kommer til alt, så er der stadig tale om en temmelig konventionelt opbygget film, som ikke rigtig forsøger at løsrive sig fra sine genrerammer. Og uden Califoniens guvernør og dennes charme på rollelisten eller Cameron bag kameraet så er der ikke for alvor noget, der kan løfte denne film over det jævnt underholdende.
Skriv ny kommentar:
#121 runehansen76 16 år siden
Aliens (Den holder bare 120%! stadigvæk!)
Alien (originalitet er en stor faktor her!)
Predator (Originalitet er en stor faktor her!)
AvP 2 (synes den er lavet som den skulle laves!)
AvP (godt manus - men den er for kort!)
Predator 2 (Her mangler Arnold!)
Alien 4 (Jeunet er klart go - men den er for langt fra de andre film)
Alien3 (Det holder ikke at den fucker med 2'erens gode slutning! Og så ku manus godt ha været bedre!)
hmm - måske jeg skulle lave uddybende anmeldelser af dem alle, så jeg får alle detaljerne med... men det tager jo aaaalt for lang tid :(
kom så med nogle kommentarer ;)
www.FaceBook.com/runehansen76
#122 filmz-smedt-meister 16 år siden
2/6
#123 icetea 16 år siden
Synes den ligger på højde med 1'eren, den er måske lidt mere underholdende mht. action, men ellers som mange andre har nævnt, man er fuldstænding ligeglad med personerne, og kan bare grine af middelmådigt skuespil :).
3/6
#124 BN 16 år siden
#125 Hasselguff 16 år siden
Det er en fuldstændig absurd oplevelse, at se aliens løbe rundt i en svømmehal på et gymnasium og jagte teenagere. AVP2 er ikke dårligere end AVP men nogenlunde lige så røvelendig. Jeg kan intet genkende af det fascinerende alien-univers i filmen. Men jeg er ikke skuffet - for vi vidste jo godt, hvordan det ville ende.
We loose. :)
#126 Hive 16 år siden
#127 filmz-CompleXz 16 år siden
#128 filmz-incubus 16 år siden
- Ringe skuespil, jeg følte ingen medfølelse for de mennesker.
- Elendigt manuskript, fyldt med latterlige kommentarer og ingen substans overhovedet.
- Forvirrende klipning
- Kontinuiteten halter gevaldigt,
- Scenografien
- Belysningen får hele filmen til at se enormt B-filmsagtig ud.
Det eneste tidspunkt i filmen, der vakte den mindste følelse i mig var
#129 filmz-securinord 16 år siden
#130 icetea 16 år siden