“Aliens vs. Predator 2” gør sig ganske godt som tilfældig underholdning, og den hæver da også niveauet i forhold til sin jammerlige forgænger. Historien er knap så tåbelig, teknisk set er den ganske fermt sat sammen, om end klipningen bliver lige rodet nok i perioder, og referencer til de to franchises vil utvivlsomt begejstre. Men når alt kommer til alt, så er der stadig tale om en temmelig konventionelt opbygget film, som ikke rigtig forsøger at løsrive sig fra sine genrerammer. Og uden Califoniens guvernør og dennes charme på rollelisten eller Cameron bag kameraet så er der ikke for alvor noget, der kan løfte denne film over det jævnt underholdende.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#121 runehansen76 16 år siden

har set Alien, Aliens, Alien3 + Alien 4 (alle i SE) her de sidste dage, og jeg må sige jeg synes klart at AvP 1 + 2 er Alien 3 + 4 klart overlegne! Predator 1 og 2 synes jeg snart skal med ind i disse diskussioner! Predator 1 er jo klart den originale - 2'eren er lidt for 'vi mangler Arnold'-agtig (håber det siger nok.. hehe) - skulle jeg lave et hieraki for disse film skulle det være som følger (alle i speciel/forlænget udgave):

Aliens (Den holder bare 120%! stadigvæk!)
Alien (originalitet er en stor faktor her!)
Predator (Originalitet er en stor faktor her!)
AvP 2 (synes den er lavet som den skulle laves!)
AvP (godt manus - men den er for kort!)
Predator 2 (Her mangler Arnold!)
Alien 4 (Jeunet er klart go - men den er for langt fra de andre film)
Alien3 (Det holder ikke at den fucker med 2'erens gode slutning! Og så ku manus godt ha været bedre!)

hmm - måske jeg skulle lave uddybende anmeldelser af dem alle, så jeg får alle detaljerne med... men det tager jo aaaalt for lang tid :(
kom så med nogle kommentarer ;)
www.JudasKiss.dk
www.FaceBook.com/runehansen76
Gravatar

#122 filmz-smedt-meister 16 år siden

Var lige inde og se den, og må sige at det var da godt en omgang bræk tur som ikke giver noget som helts mening. ellers er det okay lavet angående effekter.

2/6
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#123 icetea 16 år siden

Var også lige inde og se den igår, og jah, synes der er lidt mere gang i den end 1'eren. Men skuespillet er ikke bedre i denne. Samtidig irriterede det mig også at
man nærmest aldrig ordentligt fik set Predalien, enten var det for mørkt, eller også var kampene delt op i 1000 klip der skiftede helt vildt hurtigt og gjorde det svært at følge med i hvad der egentlig skete, eller også så man den kun fra siden.

Synes den ligger på højde med 1'eren, den er måske lidt mere underholdende mht. action, men ellers som mange andre har nævnt, man er fuldstænding ligeglad med personerne, og kan bare grine af middelmådigt skuespil :).

3/6
Gravatar

#124 BN 16 år siden

Det bliver spændende når 'Aliens vs. predator 33' engang får premiere. ... Det spændende består i, om der stadig sidder nogen og kigger med i håb om, at der sker noget, der ikke allerede er sket før - og lavet bedre - i de originale film.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#125 Hasselguff 16 år siden

Fåå-hå-håck hvor noget crap.

Det er en fuldstændig absurd oplevelse, at se aliens løbe rundt i en svømmehal på et gymnasium og jagte teenagere. AVP2 er ikke dårligere end AVP men nogenlunde lige så røvelendig. Jeg kan intet genkende af det fascinerende alien-univers i filmen. Men jeg er ikke skuffet - for vi vidste jo godt, hvordan det ville ende.

We loose. :)
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#126 Hive 16 år siden

Det mest skuffende ved filmen var efter min mening at alt alt for meget var direkte ripoffs fra de tidligere film i serien. Navne, lyde, dialogstumper, scener osv. Det var forfærdeligt. Der er forskel på et homeage i ny og næ og så direkte og smagløs kopiering. Den første AvP, omend temmeligt ringe, var trods alt mere sin egen.
Gravatar

#127 filmz-CompleXz 16 år siden

Slap af hvor en ring film!!
Gravatar

#128 filmz-incubus 16 år siden

En virkelig dårlig film:

- Ringe skuespil, jeg følte ingen medfølelse for de mennesker.
- Elendigt manuskript, fyldt med latterlige kommentarer og ingen substans overhovedet.
- Forvirrende klipning
- Kontinuiteten halter gevaldigt,
fatter simpelthen ikke hvorfor hele byen bliver rømmet, bare fordi strømmen går og et par mennesker dør.

- Scenografien
Hvor realistisk er det, at landingspladsen på hospitalet er overfyldt med ventilationsskakte, trapper og bumme, der gør al fremkommelighed umulig?

- Belysningen får hele filmen til at se enormt B-filmsagtig ud.

Det eneste tidspunkt i filmen, der vakte den mindste følelse i mig var
da predalien kom ind i fødestuen med alle de nyfødte for at, formentlig, æde dem alle (Lidt a la da Anakin slog younglings ihjel i RoTS
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#129 filmz-securinord 16 år siden

den var mega cool den sejeste film jeg nogensinde har set aliens er cool
Gravatar

#130 icetea 16 år siden

:D!

Skriv ny kommentar: