“Aliens vs. Predator 2” gør sig ganske godt som tilfældig underholdning, og den hæver da også niveauet i forhold til sin jammerlige forgænger. Historien er knap så tåbelig, teknisk set er den ganske fermt sat sammen, om end klipningen bliver lige rodet nok i perioder, og referencer til de to franchises vil utvivlsomt begejstre. Men når alt kommer til alt, så er der stadig tale om en temmelig konventionelt opbygget film, som ikke rigtig forsøger at løsrive sig fra sine genrerammer. Og uden Califoniens guvernør og dennes charme på rollelisten eller Cameron bag kameraet så er der ikke for alvor noget, der kan løfte denne film over det jævnt underholdende.
Skriv ny kommentar:
#81 filmkorn.dk 16 år siden
#82 Bony 16 år siden
#83 filmz-Kadann 16 år siden
Det kommer an på hvilken udgave af filmen man ser. :)
#84 Bony 16 år siden
#85 filmz-Kadann 16 år siden
Extended cut, eller hvad de nu vælger at kalde den. :) I biografudgaven, er det nemlig en hund, som #81 skriver.
#86 runehansen76 16 år siden
Jeg ser det som en styrke at den har elementer fra de tidligere film! Man skal jo huske at den her film er før alle de andre (undtagen avp1 sæføli) og jeg synes faktisk det er fedt at kronologien på den måde bliver vendt om og mixet! Jeg så Alien (1) i forgårs (speciel edit) og jeg synes faktisk AvP1 + 2 har givet Alien-filmene en hel ny dimension!
Så jeg synes sgu det er fedt de har lavet de AvP-film - og jeg var MEGET skeptisk da jeg første gang hørte om planerne om avp.
Der er alt for mange der flueknepper filmdetaljerne, i 'håb' om at kunne overbevise andre bio-gængere om at det er en skodfilm - men indse nu at det er spild af tid! Jeg kunne f.eks argumentere FOR at aliens kommer hurigere ud af deres værtskroppe i AvP end i Alien ved at sige at i Alien har æggene stået i meget lang tid, og det har påvirket inkubationstiden - og sådan kan man blive ved. Se filmene samlet som den fantasitanke de blev skabt efter, og intet mere! Hey, det er film - ikke socialrealisme! Var det mig der havde lavet AvP/alien/predator-filmene var der en del ting jeg ville ha lavet anderledes, men det er det ikke. Ergo kan jeg vælge at tro på deres univers eller ej. Jeg vælger det første - det er sgu sjovest!
kom så, rak mig ned ;P
www.FaceBook.com/runehansen76
#87 Riqon 16 år siden
#88 PredatorX 16 år siden
Hahahahahahahahahahahahahhahahaha. Den her film er IKKE før de andre. Det vil jeg slet ikke anderkende.. Det kan godt være det har lykkes de to mongoler der har stået bag den her lorte film, at overbevise dig om det.. Men du er heeeeeeelt forkert på den. Den her film findes faktisk slet ikke i det kendte univers. Det er en spin-off film som intet har med de andre at gøre. Og så er din teori jo direkte idiotisk. Hvor lang tid har æggene mon stået i den originale Alien?
#89 Michael Andersen 16 år siden
#90 PredatorX 16 år siden
Manden sagde vi skulle rakke ham ned. Så må man da godt grine?
Men hey hvis det var så slemt, så tager jeg da bare mit "hahhahahahaetc" i mig igen.