“Applaus” er en imponerende bedrift af Martin Zandvliet, der blot har en enkelt dokumentar og en kortfilm bag sig som instruktør, men som her demonstrerer en modenhed og stilsikkerhed, som man ville tiltro en langt mere erfaren mand, og som ikke sætter en fod forkert igennem hele filmen. Først og fremmest tilhører “Applaus” dog Paprika Steen, der er fuldstændig blændende i den krævende rolle. At man så efterlades i tvivl om, hvor meget af rollen, der er hende selv – ja, det er vel blot et tegn på, hvor fremragende hun egentlig er.
#11 jessup 15 år siden
#12 Benway 15 år siden
#13 Highland Park 15 år siden
Danmark er for småt til Paprika Steen
(Interview med skuespillerinden)
#3: Det tror jeg roligt, at du kan regne med, at han gør. Jeg husker ham hvert fald for solide skuespilpræstationer i "Isfugle" samt de to Dan Turèll-filmatiseringer; "Mord i mørket" og "Mord i Paradis". Nå ja... og "Mig og mamma mia".
#14 filmkorn.dk 15 år siden
#15 Nicki52 15 år siden
#16 RasmusFL 15 år siden
#17 Nicki52 15 år siden
EB plejer ikke give god anmeldelser.
Jeg har lige set filmen, og den er mega god. Lidt kort, 95 minutter, men handlingen var god. Dog er jeg ikke vant til at se film som fokuserer så meget på hovedpersonen. Og Paprika spiller fortrinligt. Men jeg kunne bedste lide scenerne der foregik på scenen.
#18 Kruse 15 år siden
#19 Nicki52 15 år siden
Det er ikke det jeg mener. Det er sjældent de giver fem og seks stjerner.
#20 Benway 15 år siden