De primitive na’vi-væsener viser sig ikke overraskende at være langt mere civiliserede end menneskene, hvis adfærd hurtig kommer til at ligne en kolonimagts, og filmen vælger entydig na’viernes og naturfilosofiens synspunkt. Subtilt kan man måske ikke kalde det, men Cameron anvender klicheerne særdeles effektivt, og i stedet for en hæmsko bliver de pejlemærker, som forhindrer os i at fare vild i det store eventyr.
“Avatar” er uden tvivl en af de mest visuelt overvældende film, jeg nogensinde har set i biografen, og man forlader sædet med følelsen af at have bevidnet en film og en begivenhed, der vil blive stående længe efter, de sidste klapsalver er ophørt. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg ser den på det store lærred. Da Cameron vandt sin Oscar for “Titanic” erklærede han berømt, at han var ”the king of the world”. Den gang grinte jeg over bemærkningen. Jeg var ikke klar over, at han havde ret.
#41 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"
#42 inflector 14 år siden
#43 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"
#44 chandler75 14 år siden
#45 Michael Andersen 14 år siden
#46 Antlion 14 år siden
Én times kørsel i lortevejr bliver bare hurtigt til to.... :(
#44:
Tak for linket, men alle de destinationer er endnu længere væk.
#45:
Hvis jeg skulle vælge imellem BioCity Esbjerg, CinemaxX (Odense) og Klovborg Kino, hvilken vil så være bedst?
#47 Kram 14 år siden
Folk som baserer deres 'viden' på sladderblade, burde sættes i gabestok :)
If winning isn't everything, why do they keep score?
#48 chandler75 14 år siden
Det er samtlige steder, den vises i 3D i Danmark, så en af dem bliver du nødt til at vælge, hvis du vil se den :)
#49 Michael Andersen 14 år siden
Klovborg selvfølgelig :D Fordi Dolby 3D laver den bedste 3D-oplevelse og jeg fortsætter skamløst:
"Det fede ved Klovborg Kino, er også alt det filmudstyr de har fået skrabet sammen, og plakaterne fra gamle film, det giver en rigtig hyglig stemning, som hverken biocity eller cinemaxx kan hamle op med." Citat: elwood på Filmz.
#50 Jakob 14 år siden
Hvis det visuelle alene kan give 6 stjerner, ja ...
Skal ind og se den lørdag, håber virkelig der er andet i den :)