Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#261 Zombi 12 år siden

suk... well egentlig er jeg ligeglad. ;)

Det var omtrent den respons jeg regnede med fra Babo og BN. :)
Gravatar

#262 voyager 12 år siden

Fantastisk film :) Skal se den for anden gang i dag :) Glæder mig som en lille dreng til juleaften... igen :D
Gravatar

#263 Babo84 12 år siden

Hvad mener du? Jeg kan jo lide de to første film?
Gravatar

#264 Zombi 12 år siden

BN (257) skrev:
Hehe. Du kunne bliver en god anmelder:

"Det er en dårlig film. Jeg gider ikke starte en længere diskussion om det, det er min mening og så'n er det."

Zombi (255) skrev:
TDKR er en film præcis ligesom alle andre film

Jeg er helt enig i, at den må kategorisere som en film.

Jep jeg må til alles overraskelse krybe til korset og erkende, at jeg ikke er professionel anmelder. TDKR var heller ikke den dybe tallerken, selvom folk gerne vil gøre den til noget andet og mere end det den bare er, hvilket er en simpel film. Der findes gode film og der findes dårlige film, TDKR er lige midt i mellem.

Den er ikke værd at blive så begejstret over, at man sender dødstrusler til en anmelder der skriver en helt rimelig anmeldelse. Folk der sendte disse dødstrusler havde så ingen gang set filmen endnu, hvilket kun gør dem endnu mere ynkelige.

Nu når vi springer til pludselige konklusioner, må jeg jo erkende at både BN og Babo passer ganske godt ind i den forsamling af "folk". Babo er hurtig til at angrebe manden i stedet for bolden, så snart han er det mindste uenig og BN er hurtig til at forsvare en film, han ingen gang har set endnu. I passer perfekt ind med resten af dem. ;)

TDKR er en middelmådig oplevelse for mig. Der må da ikke ske meget i jeres liv, hvis det virkelig går jer så meget på hver gang nogen ikke hopper med på vognen. ;)
Gravatar

#265 Ericmase 12 år siden

...
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#266 misuma 12 år siden

Ericmaze...forklar venligst en ældre herre betydningen af de tre prikker, som jeg synes florerer flere steder på forskellige fora! :P
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#267 Ericmase 12 år siden

Det var en edit. Jeg troede at nogen Filmzere afslørede nogen scener fra filmen uden 'spoiler'-knappen :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#268 Daedalos 12 år siden

Comparison mellem Bane's gamle stemme og nye stemme i introen

Fortrækker KLART den gamle..

Gravatar

#269 Therien 12 år siden

Babo84 (263) skrev:

Hvad mener du? Jeg kan jo lide de to første film?

Nolan har altid kørt den til grænsen, men denne gang krydsede han den mht. nemme løsninger, unødvendige biroller etc.. Troede ikke det var dig.. BN, ja..
Gravatar

#270 Collateral 12 år siden

Zombi (264) skrev:
Den er ikke værd at blive så begejstret over, at man sender dødstrusler til en anmelder der skriver en helt rimelig anmeldelse. Folk der sendte disse dødstrusler havde så ingen gang set filmen endnu, hvilket kun gør dem endnu mere ynkelige.

INGEN film er dødstrusler værd. Så er jeg ligeglad om det er "Big Momma's House" eller "Citizen Kane".
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: