“Batman Begins” og “The Dark Knight” var fremragende film, men i min optik overgår “The Dark Knight Rises” begge sine forgængere. “The Dark Knight” havde måske et større intellekt og mere stof til eftertanke, men Nolans tredje, sidste Batman-film har en markant større emotionel pondus. Vi kommer langt længere ind under huden på karaktererne end nogensinde før her i “The Dark Knight Rises”, som derudover er uhyre underholdende og ekstremt vellavet. Filmens betagende billedside ser overvældende godt ud på Blu-ray, og lydsporet er fænomenalt. Lidt mere dybdeborende ekstramateriale om filmens tilblivelse havde været velkomment, men dette er under alle omstændigheder en uundværlig udgivelse af en af årets allerbedste film.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#21 Batsy 11 år siden
At han synes det han synes, altså BN, Foeller er ikke særlig vild med Rises, så han driller ham med at han er uenig med BN. Jeg er dog enig med BN på alle punkter!
#22 MMB 11 år siden
Bravo! :D
Selvfølgelig er BN's indlæg ikke sjovt, men ved at sige, at det er morsomt, så får jeg udtrykt min meget store uenighed med hans postulat! Havde det været nemmere at skrive direkte, at jeg var uenig? Utvivlsomt, men det får jeg ikke noget sjov ud af. :D
#23 Lord Beef Jerky 11 år siden
#24 ietord 11 år siden
#25 Lord Beef Jerky 11 år siden
#26 BN 11 år siden
Nå? Flere herinde har ellers rost actionsekvenserne for at være nogle af de bedste Nolan har lavet.
Skurkens plan er ellers nøjagtigt denne samme som i 'Batman Begins':
#27 MMB 11 år siden
+ Grunden til, at jeg ikke brugte Insider som eksempel er, at han er meget mere modtagelig for lidt stikkeri, og han sender bare en tilsvarende kommentar den anden vej. Med BN derimod ved man aldrig, hvad man får. :D
#28 Ispep 11 år siden
Så du fandt ikke den havde bare en lille smule kant, særligt ift. mange andre blockbusters? Og hvad for nogle blockbusters mener du har meget andet at byde på?
#29 Batsy 11 år siden
:D
#30 Riqon 11 år siden
Og her troede jeg (næsten), at jeg var gået glip af noget decideret morsomt...
Anyway: Mit take på The Dark Knight Rises. God film, mange underholdende scener, ikke så vellykket som sine forgængere (dog bedre action), og bedre film er helt sikkert set fra Nolans hånd. Ligesom film som "Inception" lider den under for meget kunstig info-dialog for at formidle sit plot til publikum. Så var den langtrukken; jeg tror, den snildt kunne skæres en halv time ned i længde uden at den var blevet mere usammenhængende. Skurkens endeligt var lidt sølle, men derudover var slutningen på Batman-sagaen særdeles storartet.