Filmen har et overbud af rædsomme one-liners, og et meget skidt forceret romantisk side-plot. Skuespillerne giver stort set alle kedelig uinspirerede præstationer. Vi får ofte følelsen af at de står og læser op af manuskriptet. Jessica Alba som Sue Storm er ret stiv i det, og Chris Evans gentager som Johnny Storm stort set blot de samme replikker om og om igen: ”sejt”, ”for vildt”, ”jeg skrider” og den slags. Som den eneste formår Michael Chiklis som Ben Grimm i det mindste at tilføje en smule hjerte til sin rolle, der uheldigvis er så dårligt skrevet at det slår til som en skrædder i helvede. Værst er dog Ioan Gruffudds Reed Richards rolle. Ikke alene har han overhovedet ikke formatet eller udstrålingen til at bære en sådan hovedrollen. Rollen som holdets leder er også så dårligt udformet at han uundgåelig fremstår som en meget svag og utilstrækkelig leder.

Filmen mangler i katastrofal grad en eller anden form for interessant konflikt, hvilket får slutningen til at føles som et kolossalt anti-klimaks. Den er udsultet for enhver form for magi eller begejstring over sit eget emne. Når figurerne i så høj grad mangler engagement for deres egne liv, og er så uimponerede over deres egne evner, hvorfor i alverden skulle publikum så få det på deres vegne?

“Fantasic Four” er en usædvanlig skidt film. Det eneste den har at byde på er sine effekter der er ganske gode, men som det er svært at bliver duperet blot det mindste af, når man hele tiden bliver distraheret af den tåbelige historie og de lamme replikker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#121 armadillo 19 år siden

I forhold til Daredevil og Elektra er Fantastic Four jo et mesterværk. Ej, seriøst, jeg mener heller ikke at den fortjener et 1-tal, da filmen underholder ganske ok, uden dog at stimulere ens intellekt. Så genren taget i betragtning er jeg også selv på de ca. 2½-3 ud af 6.
Gravatar

#122 filmz-ooosupergirlooo 19 år siden

jeg har selv været inde og se filmem...synes den er ret go selvom andre synes den er et flop...men okay... jeg har heller ikk læst tegneserierne...
Hej alle su sammen!! c;-P
Gravatar

#123 keitel 19 år siden

Kommer lige fra biffen, den var absolut ikke noget at råbe hurra for, og føj nogle ringe skuespillere. Og hvorfor skal det hele være så politisk korrekt, siden hvornår har Alicia Ben Grimms blinde kærste været neger?
Gravatar

#124 filmz-msg21 19 år siden

2/6 ligegyldig film!
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/strandgaard
Gravatar

#125 filmz-chris99 19 år siden

den er for god
Gravatar

#126 filmz-jezuzdk 19 år siden

ja nu fik jeg jo inden langt om længe set filmen efter at have læst den "pæne" anmeldelse den har fået herinde....

plus de mange "pæne" kommentarer.

Må ærligt sige at den er bedre end mange siger herinde.

den har ikke fortjent 1/6 men heller ikke 6/6.
I've got these cheeseburgers!!!
Gravatar

#127 filmz-apack 19 år siden

Efter min meningen lider filmen af mangel på egentlig handling. Det virker til at der både skulle være historie samt "hvordan forsætter de fantastiske 4".
Set i forhold til Daredevil, så mener jeg ikke at det er lykkedes alt for godt. Filmen er lidt rodet. Hvis man fra starten havde sagt, at man vil lave film nr.1 med begyndelsen, og en film nr.2 med de efterfølgende år, så ville filmen have været bedre og knap så rodet.

For meget materiale fordelt på for lidt tid...
Robert De Niro - The greatest actor of all times
Gravatar

#128 myggen 19 år siden

Beklager at rive op i en gammel tråd, men jeg bliver nødt til at lufte min harme over denne her film (som jeg mod bedre vidende så i går).

1. Filmen har ingen historie, ingen konflikt der skal løses. Jo, der er lige noget med en mand der er ond, men det bliver klaret på 5-6 minutter.

2. Huller i handlingen. Det er rigtigt (som #89 skriver) at man tydeligt ser de 2 andre gå uden om en ambulance, og på den måde kommer bag afspærringen, men hvordan hænger det sammen? Var den ca. 2 meter brede vej udenom afspærringen ikke stor nok til 3 personer, men kun 2? Sue: "Næste gang smider du tøjet", Reed: "Ja, men det fik os da igennem afspærringen". NEJ, I gik jo for helvede udenom!! Den scene tjente kun 1 formål: Alba i undertøj.

Kort sagt er jeg for første gang 100% enig med filmz.dks anmelder (dog er effekterne efter min mening på 'dårlig tv-serie'-niveau, især i starten).

Jeg vil dog give den 2/6 for enkelte morsomme one-liners.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#129 davenport 19 år siden

mmm...Alba i undertøj.....
mmm...Alba uden undertøj.....
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#130 DarkLight 19 år siden

Ja, den er ikke særlig god. Men igen blev jeg mindet om Michael Chiklis er en formidabel skuespiller. I starten er filmen skinner han virkelig igennem.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: