Rigtig god eventyr-action, der vil mere end at være flot og rive med, kræver, at der er karakterer man holder af og med i spændende situationer. “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” kan kun levere de spændende situationer, og, bevares, de er flotte, uhyggelige og buldrende. Men karakterdramaet halter fortsat gevaldigt, og med Thorin som grelleste eksempel har karaktererne det alle med at udtale sig med en påtaget og ulidelig højtidelighed, hvad enten de bestiller morgenmad eller annoncerer Midgårds undergang. Der er ikke meget, der tyder på det, men tredje del af “Hobbitten” kunne virkelig godt tåle at komme lidt ned på den uhøjtidelig jord.
Skriv ny kommentar:
#161 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Det er glædeligt, at der er nye boller på suppen :-)
#162 Stilund 10 år siden
#163 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Du skrev, at jeg hoppede på en trend (#12). Det var jo en forkert konklusion, som jeg skrev bagefter (#17). Ergo måtte du ikke skrive det, for det var jo kun baseret på noget, jeg havde skrevet online, og ikke på kendskab til mine egentlige bevæggrunde baseret på en alviden om min person. Hvis jeg skal bruge din logik.
#164 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Jeg baseret det faktisk ikke blot på de to bogstaver i dit navn. Jeg baserer det på iagttagelse af, hvordan du typisk agerer her på sitet. Det er en hel del mere end to bogstaver, kan jeg med sindsro slå fast :-)
#165 Morten Vejlgaard Just 10 år siden
#166 Batsy 10 år siden
Som sagt så er det en forsættelse, og det går jo hurtigere for sig, jeg kedede mig hvertfald ikke men er dog lidt imod det trekants drama mellem 3 personer. Synes det virker en del forceret, især der til sidst krummede jeg lidt med tæerne.
Synes dog resten af Tauriels og Legolas roller er ikke et problem for mig, elskede den lille scene med Legolas og Gloin i Mirkwood herligt lille easter egg.
Dog synes jeg ikke rigtigt der var noget at sige "øv" til, synes ikke der var en scene som virkede unødvendig eller lignende. Jeg er hvertfald blevet klogere på en del dværge, og de sidder endnu mere fast i min hukommelse, ja også deres navne! Jo nu hvor jeg tænker over det så håber jeg ikke det er det sidste vi ser fra Beorn.
Men Smaug er nok filmens højdepunkt heldigvis! Sikke et mirakel at Peter Jackson hyrede Benedict Cumberbatch som smaug's stemme og ansigtsudtryk, for han kan for min skyld godt dele plads med stor navne som Vader, Sauron, Voldemort, Magneto, Jokeren og andre film skurke. Virkelig fantastiske scener. I am Smauglocked ;)
Dog som mange andre nævner så er Tøndescenen også en herlig, intens og fed action sekvens og i det hele taget så er action scenerne blevet meget bedre. I det
Jeg er som BN rigtig spændt på forsættelsen og slut sangen "I see fire" er også meget bedre en part 1 slut credit sang. I det hele taget så er det her en tydelig start på et mere Lord of the rings feel, i tonen og udseende.
Tror jeg ligger på en 9/10, folk som kunne lide den første del vil nok have større chance for at finde den god og endda bedre en den forrige, jeg gjorde i hvertfald. Nu bliver jeg så nød til at vente endnu et langsomt år igen på afslutningen og så mindes om at nu er det slut.
#167 MallePalle 10 år siden
#168 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Du har ikke læst bogen :-)
#169 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Sammenfatning: Når man ser LOTR-trilogien, så virker det som noget, der kunne have fundet sted engang, hvis man tager det indre barns hat på. Sådan en følelse får jeg aldrig med Hobbitten.
#170 Batsy 10 år siden
Nej det har jeg ikke.