Filmen om idéer er en dygtigt tænkt idé, der dog ikke er unikt udført, men solid og seværdig. De mange mareridtstunge forklaringer og overraskende monotone actionsekvenser, der end ikke kan reddes af en hidsigt insisterende musikalsk ledsagelse, gør, at man efterlades med fornemmelsen af, at Nolans drømmeprojekt kunne have været eksekveret mere levende og spændstigt, end tilfældet er blevet. Christopher Nolan er forhåbentlig ikke udtømt for dejligt storladne idéer, så han i fremtiden kan give os flere fabelagtige drømmefilm. Den her drøm ønsker man desværre at vågne lidt for tidligt fra.
Se også: Filmz TV: “Inception” og Christopher Nolan.
Skriv ny kommentar:
#371 elwood 14 år siden
men Nej Anders And bladet er ikke havd det har være.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#372 filmz-ab 14 år siden
Måske har denne herre knækket koden:
http://www.imdb.com/title/tt1375666/board/thread/1...
#373 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#374 filmz-ab 14 år siden
#375 tiany 14 år siden
Jeg forstår i princippet ikke at der er den her store diskussion omkring den sidste scene.
Hvis sådan en top først begynder at komme i ubalance, som man tydeligt ser og høre i den sidste scene, så vil den altid vælte i sidste ende.
Jeg læst et interview med kostumefolkene hvor de også gør opmærksom på forskellen i det tøj børnene har på i drømmeverden og den virkelige verden. Derfor burde der ifølge dem være simpelt nok at regne ud at slutningen er the real world.
#376 filmz-ab 14 år siden
#377 chronaden 14 år siden
Syns heller ikke bare du sådan uden videre kan drage den konklusion :>
#378 Corgan 14 år siden
Interessant... men jeg har svært ved at købe den med ringen. Det ville give mening, hvis det dog ikke havde været fordi Cobb i Limbo siger farvel til Mal. At han i drømmen tager sin afsked med Mal, ville også betyde at han ikke længere vil have hende i sine drømme derefter. Derfor vil han efterfølgende heller ikke længere bære sin vielsesring i drømmen.
Mht et af de andre punkter, så er Cobb i slutningen af filmen ikke selv klar over at han drømmer. Han antager at genforening med sine børn er virkelig. Så selvom han tidligere i filmen siger at han ikke vil se børnenes ansigter før han ser dem i virkeligheden, tror han netop at han er i virkeligheden (i slutningen af filmen) selvom det er en drøm. Derfor vælger han at se ansigterne der.
Jeg ville gerne kunne se den lykkelige slutning, men på én eller anden måde passer det ikke helt ind i Nolan's stil. Det hele virker lidt for lyserødt i slutningen af filmen... lidt som om det er den slutning Cobb ønsker sig mest af alt.
#379 chronaden 14 år siden
Tror ham gutten har stjålet den der fra:
http://revolvingdoorproject.net/2010/07/23/incepti...
Jeg postede den desuden d. 26 juli :P
#380 Corgan 14 år siden
Det har han sikkert. :-)