Mens den excentriske svenske bannerfører Lukas Moodysson vil det hele og lidt til og egentlig ikke rigtig lykkes med så forfærdelig meget i sin nyeste “Mammut”, så er det herligt at se, at svensk film stadig kan vise andre og kønnere ansigter. “Lad den rette komme ind” er uden tvivl et af disse, og med en tilbagelænet charme, en surrealistisk stemning og en original sammenblanding af universer formår den en hel del. Uden tvivl en af sidste års bedste svenske film.
#21 jessup 14 år siden
#22 AP 14 år siden
Jeg er enig med Skeloboy. Jeg synes bestemt også at det er filmens styrke, at den ikke er overfortalt. Der er noget tilbage at undre sig over. Som publikum bliver man selv en aktiv part af filmen, fordi man selv skal tage stilling og også selv forestille sig og digte med på historien.
Jeg var også ret indfanget af filmens langsomme tempo fordi den netop, som skrevet i anmeldelsen, er en perfekt genreblanding. Den ryger aldrig over i den typiske gyser/splatter genre, men blander dette med et meget medrivende og relevant nutidsdrama. Ret facinerende og overraskende synes jeg :-)
#23 MOVIE1000 14 år siden
#24 AP 14 år siden
#25 MOVIE1000 14 år siden
#26 Highland Park 14 år siden
Forventninger er til for at man kan blive overrasket.
#27 MOVIE1000 14 år siden
#28 Highland Park 14 år siden
#29 MOVIE1000 14 år siden
#30 AP 14 år siden