“Master and Commander” er nok den teknisk flotteste film der nogensinde er lavet i genren af historiske maritime dramaer. Det er en fornøjelse at se det minutiøse arbejde der er lagt i filmen for at få skibet og livet ombord til at fremstå så realistisk som muligt. Desværre mangler der et tilpas interessant drama til at udfylde det store hul mellem de flotte søslag, og der mangler nogle flere og mere afrundede karakterer end blot skibets læge. Alligevel skal “Master and Commander”, i kraft af dens gennemførte realisme, nok blive en klassiker inden for genren.
#21 BN 15 år siden
Ærgerligt hvis det virkelig forholder sig sådan!
Hvad angår din reviderede bedømmelse i forhold til anmeldelsen, så har jeg godt læst #12 her i tråden. Jeg kan se, at både du og Patriarch har haft samme oplevelse som jeg med filmen, nemlig at den er vokset ved andet og tredje gennemsyn. Det er sjovt at der bare er visse film, som man lige skal have "ind på lystavlen" på den måde - men så plejer de til gengæld også at blive der for altid - ihvertfald for mit vedkommende. :-)
#22 Patriarch 15 år siden
Det er ganske glimrende og også på nogle måder unik film.
#23 wimmie 15 år siden
5/6
#24 filmz-Bruce 15 år siden
Ser man et af de første skud af skiben ovenfra, med bølger rundt omkring, er forskellen dramatisk. Andre gange mindre. Første scene under dæk, viser langt flere detaljer i mørket end DVD'en gjorde og udskæringer i træ er nærmest til at føle på. Herligt kornet billede, som bevarer detaljer, ingen edge enhancement og halos som var at finde på dvd'en. Man har afstået fra at booste skarpheden kunstigt og derved undgået et billede som den forfærdelige Gladiator.
Kan kun tilslutte mig Robert A. Harris' få ord:
With tremendous audio intact, and a beautiful new BD image, Master and Commander receives a Highly Recommended
Og en af de bedste film på søen, lige efter Billy Budd.
#25 filmz-Utyske 15 år siden
Men billedet er dog ujævnt, jeg mindes at det ikke er voldsomt pænt i tåge-scenerne f.eks.
#26 filmz-Bruce 15 år siden