“Nærkontakt af tredje grad” er den allerførste (og fortsat eneste) Steven Spielberg-film, der er udkommet i High Definition. Det er formentlig instruktørens mest personlige værk og fortsat en af hans bedste. Udgivelsen var heldigvis værd at vente på – alle tre udgaver af filmen er inkluderet, og det samme er et væld af ekstra godter såsom dokumentarer og interviews med filmens ophavsmænd og medvirkende. Fans bør købe udgivelsen omgående.
#11 filmz-smedt-meister 16 år siden
#12 SpielbergFreak 16 år siden
http://dvdoo.dk/dvd-film/naerkontakt-af-tredje-gra...
Har selv denne, dog bare den amerikanske, men skulle vist være den samme. Billed og lyd på denne er også super flor, men jeg skal da nok også lige ud og investere i Blu-ray'en, til når jeg engang får sådan en afspiller.
Vælger dog den amerikanske, da den er i et federe cover (digipak):
http://www.axelmusic.com/productDetails/0433962285...
#13 Crash 16 år siden
#14 filmz-DocDoom 16 år siden
Det er sjovt, for jeg ville skyde ham til at være 3-4 år.
#15 Spanner 16 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#16 The Insider 16 år siden
#17 filmz-DocDoom 16 år siden
#18 filmz-Bruce 16 år siden
Mht. de tekniske kvaliteter, så havde jeg billedmæssigt, forventet lidt mere og det ikke sådan at forstå, at man skal være utilfreds med det vi får her. Uden tvivl har filmen aldrig været flottere end dengang den blev vist på det store lærred i 3 Falke Bio og den bliver formentlig ikke meget flottere. Startsekvensen i ørkenen er virkelig imponerende og meget filmagtig og byder på et højt detaljeringsniveau. Det samme med scenen, hvor Dreyfuss i sin bil oplever sin første nærkontakt.
Men svaghederne er nu til at få øje på og der synes jeg, de stod pænt frem under afslutningssekvensen i ørkenens mørke. Der er meget stor variation i skarphed og personer og objekter har tendens til at fremstå nærmest slørede, blot de er lidt udenfor nærbilledfokus. Himmelhvælvingen er også langt fra at have den imponator effekt, som nyere film kan fremvise mht. kontrastforhold og skarphed. En ældre film som 2001 vinder klart på points her, hvor man så også må sige, at det også betyder, at matte tegninger som baggrunde, nu afsløres af den nye skarphed.
Lydmæssigt er det lidt bedre. Som Insider skriver, så er LFE sporet dæleme virksomt. Selvom surroundsporet ikke er af samme kaliber som nutidens, så kunne man ikke have håbet på mere. Det er tro mod kilden!
Film: 4.5/6
Video: 3½/6
Audio: 4/6
#19 Bates 16 år siden
#20 filmz-Bruce 16 år siden