Alligevel lægger filmen godt ud med en fokuseret og velfortalt åbning, og på trods af at være castet mod type er Adrien Brody glimrende i hovedrollen. Filmen hitter på nok twists til at holde en underholdt, og Laurence Fishburne bidrager med en scenestjælende lille rolle.

I afslutningen begynder fortællingen imidlertid for alvor at brase sammen, mens en serie vildt usandsynlige sammentræf hober sig op. Samtidig bliver man aldrig rigtig involveret i hovedpersonerne på samme måde som i den første film, og man sidder mere tilbage som et passivt vidne til destruktionen end som en, der rent faktisk hepper på vores hovedpersoner. Ikke desto mindre har filmen bestemt sine momenter, og som monsteraction er den relativt vellavet. I det mindste føles “Predators” som et gensyn med gamle venner – “Alien vs. Predator”-filmene virkede mere som den slags ubudne gæster, der takker for huslyet ved at pisse på gulvtæppet.

Se også: Filmz TV: “Predator”-franchisen på film, computerspil og i tegneserier.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 filmz-ab 14 år siden

Scenen hvor Brody spørger Laurence Fishburne ; Who are you?

Jeg tænkte; nu siger han sq: I'm Morpheous :-) from the dreamworld :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#72 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden

Efter at have haft "fornøjelsen" af denne spand lort af en film her til aften vil jeg uddele flg. karakterer til serien:

Predator 5/6
Røvdyret 3/6
AvP1 1/6
AvP2 2/6
Predators 1/6

Predators er endnu et godt eksempel på, at dårlig instruktion, klicheer og medium skuespil kombineret med super action kan gå an, men førstnævnte kombineret med røvsyg action kan ikke!

Faldt over to bloopers:

1) Friskt input at begge de stridende klaner af predators havde remoten til rumskibet. Havde tyskerne mon også lige et sæt kopinøgler til Sherman-tanks under 2. Verdenskrig? Det må da ikke være særligt betryggende at flyve et rumskib, som fjenden kan få til at selvdestruere ved et taste-tryk på armen. Latterligt!

2) Og når Brody smurte sig ind i (meget lidt) mudder for at blive kold, hvordan kunne kan så forvirre predatoren ved at træde ind foran flammerne? I så fald burde han da have fremtrådt som en mørkeblå silhouet.

Ideen med den psykopatiske "læge", der følte sig hjemme sammen med predators, var decideret åndsvag og helt malplaceret.
Doctor Last Warning
Gravatar

#73 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden

evermind (17) skrev:
#14 Det irriterede mig dog også, at filmen åbenlyst plankede flere scener fra 1'eren.

Lagde mest mærke til referencen mellem Billy i Predator og samuraien i Predators, der bliver tilbage for at kæmpe klinge mod klinge. Denne reference synes jeg egentlig var en af de (få) ting, der trak op.
Doctor Last Warning
Gravatar

#74 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden

Ideen med at Fiskebækken var en scavenger gav ingen mening; han havde et rum fuld af udstyr og rifler, og vores gruppe var helt nede på udstyr og ammo. Hvis han var en god egoist og overlever, burde han have forsøgt at drage fordel af gruppen på anden vis. Og at forsøge at ryge det eneste stykke kvinde - ovenikøbet nice one - ihjel må da anses som decideret debilt og meget lidt realistisk for en mand, der har måttet ty til højrehånden i otte "sæsoner". Fat Morp's død var da også latterlig. "Guud nu fandt du mig" (selvom det jo havde været et nærliggende sted for predators at lede tidligere) "ok så splat mig lige på ti meters afstand med din skulder-riffel som en latterlig kujon"

Enig med flere ovenstående om dårlig cgi-eksplosion og action-forladt første times tid.
Doctor Last Warning
Gravatar

#75 steadi07 14 år siden

#58 - Jeg ville ellers netop sige, at der er mere fokus på action i "Predators" og ikke på uhygge som du mener.

Her er et lille udpluk af de ting jeg lige umiddelbart følte var galt med filmen.

- Det virkede som om, at instruktøren tænkte at predators er langt sejere når vi har set dem i et shot der mildest talt minder om "Se, det nye fodboldhold!".

- Laurence Fishburnes figur var ligegyldig og i bedste fald totalt uduelig og intetsigende.

- Lægen var direkte idiotisk og kan ikke være andet end resultatet af en gedigen druktur med Rodriguez, Natal og Grace. Fuldkommen hjernedød - Hvordan har han lige "fået lov" til at blive på planeten?

- Hvis solen ikke bevæger sig, så kan det heller ikke blive nat. Altid godt med en åbenlys fejl:)

- Og hvad skete der lige for slutningen? Hr. Brody og hans nye kæreste er åbenbart overbevist om, at de nu bare "lige" skal finde en vej væk fra planeten.. På trods af de alligevel har haft pænt svært ved at bare komme til slutningen i filmen..

Vi var tre personer inde og se den og blev alle enige om, at der ingen positive ting var ved den film... Jeg vil dog godt give dem, at den Israelske snigskytte var køn, det var så én lille ting positiv ting alligevel.

På vegne af min glæde for "Predator"-filmen, John McTiernan, Arnold og Predatoren som "monster" følte jeg mig tæt på voldtaget mentalt.

Jeg vil vove at påstå, at den, ud fra de film jeg har set de sidste 5 år, kandiderer til at være den dårligste.

Og jeg elsker den første film, bare så man ikke kan anklage mig for andet:)

Skriv ny kommentar: