Filmens score har man ligeledes glemt, i det øjeblik man forlader biografen, og i modsætning til forgængerens fængende musik, som blev komponeret af selveste Marilyn Manson (i samarbejde med Marco Beltrami), så har “Apocalypse” ikke noget at byde på rent musikalsk. Men kan man ikke få kvalitet kan man altid få kvantitet, og det synes også at være instruktørens motto. I stedet for et uhyggeligt og atmosfærisk score, har han valgt blot at skrue actionmusikken op for fuld skrue, ligesom han satser på chok-effekter via pludselige volume-peaks i stedet for en generel stemningsopbygning.

“Resident Evil: Apocalypse” fungerer hverken som en zombie-film eller som en action-film – den er hverken uhyggelig eller underholdende at se på. Når den samtidig savner en fængende historie, interessante (eller for den sags skyld troværdige) karakterer, godt skuespil og flotte special-effects, står man pludselig og mangler en rigtig god grund til at bruge halvanden time af sit liv på at se denne film. Jeg vil understrege, at jeg er stor fan af Milla Jovovich og at jeg godt kunne lide den første “Resident Evil”-film. Ingen af delene kan imidlertid opveje, at “Resident Evil: Apocalypse” ikke blot er en dårlig film, men også en ligegyldig film, der aldrig burde være blevet lavet – og så lægges der gudhjælpemig op til en 3’er!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#131 filmz-montex 20 år siden

Indhold slettet af admin.
Gravatar

#132 filmz-Kadann 20 år siden

#131 -

Vi takker mange gange for at du er ude. Og forresten behøver vi ikke at spille voksne, fordi vi er rent faktisk voksne. ;)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#133 Spanner 20 år siden

Tosse. Finten er jo netop at finde en anmelder, der deler din generelle filmsmag om hvad der er godt og dårligt. Personligt gider jeg ikke at læse anmeldelser i Jyllandsposten, da jeg stort set aldrig er enig i dem.

Derfor kan der jo sagtens være folk, der deler filmsmag med Jyllandspostens anmelder og derfor sagtens kan bruge dem til noget - de læser så måske ikke andre anmelderes vurderinger af film, fordi de igen er anderledes.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#134 maniac 20 år siden

#131 Hvis du leder efter en anmelder, der henvender sig til din smag vil jeg foreslå Neils Frid
Gravatar

#135 Zelle 20 år siden

Montex må da snart have en rekord på filmz; At være den der har fået slettet flest af sine indlæg af admin... Flot! Hvem der dog bare var 9 igen ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#136 Bohemian 20 år siden

Tænkte på om man ikke kan banne en bruger, for ham montex er da for dum at høre på, selvom at jeg også synes at 1/6 er for lidt ag give filmen, så opfører jeg mig jo ikke som en spade.
Så kan man banne ham, eller ihvertifælde sætte han bruger i krantæne eller noget?
Free in serenity.
Gravatar

#137 Zelle 20 år siden

#136 - I second that!
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#138 filmz-madgatz 20 år siden

hmmm... jeg ville sige at min bror er stor filmkritiker ( han gav alien 5/10 O_O), og han gav filmen 6/10
Fisken er din værste fjende
Gravatar

#139 filmz-mighty thias 20 år siden

Rart med anmeldere, der kalder en spade for en spade. Det kan til al tid forbløffe mig så mange, der tilsyneladende finder at blot der er nogle eksplosioner og store våben så må der være tale om god film... RE2 stinker langt væk af at være noget forfærdeligt hø (jeps, knapt så velargumenteret nedsabling - se anmeldelsen for argumentationen) - til dem, der måtte have lyst til en fed actionfilm, så ta' da at se lidt kvalitet, såsom Aliens. Ak ja, de laver sgu' ikke film som i de gode, gamle dage... snøft.
Til Nikolai: skal du ikke snart til at finde en kvalitetsfilm, så du kan få lejlighed til at kaste stjerner/"kameraer" i grams?
Gravatar

#140 traun 20 år siden

"jeg ville sige at min bror er stor filmkritiker ( han gav alien 5/10 O_O)"

- det viser så netop at han ikke er nogen stor filmkritiker. han er måske usædvanelig og uargumentet kritisk, men når han giver et mesterværk som Alien 5/10... så leder tankerne om din bror mig hen på en lillebror...

Skriv ny kommentar: