Filmens score har man ligeledes glemt, i det øjeblik man forlader biografen, og i modsætning til forgængerens fængende musik, som blev komponeret af selveste Marilyn Manson (i samarbejde med Marco Beltrami), så har “Apocalypse” ikke noget at byde på rent musikalsk. Men kan man ikke få kvalitet kan man altid få kvantitet, og det synes også at være instruktørens motto. I stedet for et uhyggeligt og atmosfærisk score, har han valgt blot at skrue actionmusikken op for fuld skrue, ligesom han satser på chok-effekter via pludselige volume-peaks i stedet for en generel stemningsopbygning.

“Resident Evil: Apocalypse” fungerer hverken som en zombie-film eller som en action-film – den er hverken uhyggelig eller underholdende at se på. Når den samtidig savner en fængende historie, interessante (eller for den sags skyld troværdige) karakterer, godt skuespil og flotte special-effects, står man pludselig og mangler en rigtig god grund til at bruge halvanden time af sit liv på at se denne film. Jeg vil understrege, at jeg er stor fan af Milla Jovovich og at jeg godt kunne lide den første “Resident Evil”-film. Ingen af delene kan imidlertid opveje, at “Resident Evil: Apocalypse” ikke blot er en dårlig film, men også en ligegyldig film, der aldrig burde være blevet lavet – og så lægges der gudhjælpemig op til en 3’er!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#161 filmz-omega2005 19 år siden

Det er godt nok den dårligste film jeg har set længe ... forventede ikke det store af den, efter som man jo havde set 1'eren. Men jeg forventede måske en film på højde med den første ... altså en ret meningsløs action film, som trods en måske lidt tynd og ensformlig handling stadig ahr et rimelige flow. Men det har apocalyps ikke ... faktisk slet ikke, undre mig stadig over at man overhovedet har fået penge til at lave sådan en film. Handlingen er utrolig tynd og enormt forvirrende ... ja i det store hele hænger den næsten ikke sammen, helt ærlig, man føler næsten de har lavet filmen for at få lov til at skyde med lidt legetøjsvåben og se på et par smukke tøser (for de 2 kvindelige hoved personen må da siges at være smukke). Man sidder med en underlig følelse efter filmen af tomhed og vrede, for her startede man med at tro der kom en action film, men istedet kom der en noget som mindede mere om 13 årig knægts lidt for livlige stil uden nogen form for rød tråd ... er derfor fuldstændig enig med anmeldelsen og karakteren.
Gravatar

#162 filmz-madgatz 19 år siden

troll inlæg burde slet ikke have lov til at stå her >>>>>>>>>>>>
Fisken er din værste fjende
Gravatar

#163 filmz-thefragile 19 år siden

Jeg er enig i at den langt fra var et mesterværk, men ok underholdning...
Gravatar

#164 filmz-nifelheim 19 år siden

fuck, hvor må instruktøren være glad for al den gratis omtale han har fået gennem RE2... bare se hvor mange holdninger der er til filmen i denne tråd...btw. tja filmen kan da ses =)
You have nothing to contribute to this, so stay the fuck out! - Kevin Spacey
Gravatar

#165 filmz-sptoft 19 år siden

den er dobbelt så grineren som 1eren... hvem siger det skal være uhyggeligt... Jeg syntes den er skide skæg.
Gravatar

#166 filmz-montex^3 19 år siden

SPASSER?
Gravatar

#167 filmz-montex^3 19 år siden

Jepper...... :)~
Gravatar

#168 filmz-madgatz 19 år siden

arh, lort. nu sviner filmz snart dvd filmen til...
Fisken er din værste fjende
Gravatar

#169 filmz-PureHatred 18 år siden

Efter min mening en af de Ringeste Spil-Baserede film der er lavet/Bortset fra Alone in the Dark.. den Første RE var "ok" under de forhold den nu havde.. den her er intet værd..

Skriv ny kommentar: