I det hele taget er “skygge” et tema, der gennemsyrer hele filmen. Fortidens skygger, efterretningstjenestens skjulte kamp mod en ukendt, ofte usynlig fjende, og helt overordnet en mørk film med kun få humoristiske indslag. James Bond får lov at lide både fysisk og psykisk, uden at det tager overhånd. Selv når filmen prøver nye ting af, mister den aldrig seriens særlige stemning og charme. Daniel Craig er også for alvor trådt ud af de skygger, som tidligere inkarnationer af agent 007 har kastet. Hans udgave er en tidssvarende version. En moderne mand, som kan vise følelser og have ligeværdige, kvindelige makkere, men som stadig kan fyre platte jokes af midt i en ildkamp. Alt sammen uden at tabe ansigt eller svigte den legendariske coolness, som nu har et halvt århundrede på bagen. Og man skal være et skarn, hvis den afsluttende scene ikke udløser en varm, nostalgisk følelse og høje forventninger til, hvad den 24. Bond-film vil bringe.

Se også: Filmz TV går til makronerne i EKSPLOSIV James Bond-hyldest!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#191 MMB 12 år siden

SG (189) skrev:
Haha. :) Synes du virkelig at introen var så god? Jeg var vild med opstillet til selve sekvensen. Det første billede af Bond var jo særklasse, men jeg sad aldrig på kanten af sædet under jagten. Jeg fandt også jagten kunstig i enkelte øjeblikke. Et par gange ser vi nærbilleder af Craig, der kører på motorcyklen på de der bazar bygninger, og baggrunden ser en anelse falsk ud. Det så ud som om de havde digitaliseret baggrunden.

Ja, jeg var mildest talt vild med åbningen. :) Sådan nogle jagter kan let virke kunstige, hvis man ikke er revet med, men det var jeg heldigvis. :)
Gravatar

#192 Richard Burton 12 år siden

Foeller (188) skrev:
En skam, at du kom for sent til åbningen begge gange. :P

Der hvor Moneypenny overhaler et tog udenom et bjerg og har tid til at indstille sigtekornet og snakke tøsesnak med M over køleren på sin jeep 2 km fra tunnelen på den anden side af bjerget? ;)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#193 MMB 12 år siden

Om scenen var realistisk eller ej, skal der mere end et enkelt syn til at vurdere for mit vedkommende. Ærlig talt var det ikke noget, jeg studsede over, da jeg så den. Jeg var alt for optaget af den fremragende action til at hænge mig i bagateller. ;)
Gravatar

#194 Hr. Nielsen 12 år siden

Foeller (191) skrev:
Ja, jeg var mildest talt vild med åbningen
Samme her. Det var forrygende god underholdning og kompetent iscenesat.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#195 OxxY 12 år siden

Richard Burton (192) skrev:
Der hvor Moneypenny overhaler et tog udenom et bjerg og har tid til at indstille sigtekornet og snakke tøsesnak med M over køleren på sin jeep 2 km fra tunnelen på den anden side af bjerget? ;)

Troede vi havde dækket at det ikke er nær så urealistisk som du får det til at lyde som om?
Gravatar

#196 Richard Burton 12 år siden

#195 Teorien om Nørreport station inde i bjerget eller IC4 problemer?
Gravatar

#197 Hr. Nielsen 12 år siden

Måske blot et andet bjerg, så hun rent faktisk intet overhaler (så præcist husker jeg den ikke), så før jeg har genset den, har jeg svært ved at se det nødvendigvis er ulogisk. Jeg har selv oplevet at komme fra Nykøbing til Vordingborg FØR toget, hvis vi er kørt på samme tid, trods trafiklys, kæmpe omveje osv. Personligt tror jeg du leder efter fejl af helt andre grunde. Havde du ikke bragt det på banen, så ville jeg aldrig have givet det en tanke. Ved gensyn skal jeg gerne erkende, hvis det er lidt pjattet (dog mindre dumt end andre 'store' film fra i år), men det ændrer intet i at jeg stadig vil finde det er en fremragende indledning.
Gravatar

#198 Patriarch 12 år siden

SG (187) skrev:
:) Nu har jeg set den to gange på kort tid mellemrum, og jeg husker ærligt talt ingen mindeværdige replikker. Den mest involverende dialog sekvens var Bonds første møde med Severine. Her har vi manuskript af høj klasse, og hende modellen, hvis navn jeg ikke husker, er spiller hjerteskærende godt her. .

Jeg bemærkede også hendes skuespil i den sekvens. Hendes ansigtsmimik viser virkelig frygt. Ret godt gået.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#199 Richard Burton 12 år siden

Her er de to billeder jeg indtil videre har kunnet sammensætte fra traileren af sekvensen. Forinden har hun været lige i hælene på toget, det det forsvandt ind i tunnellen.

Her er hun på den anden side, i placering til skuddet ved anden tunnel.
http://i.imgur.com/WjXb8.jpg

Her ser man fra hendes udsyn og vinklen på den første tunnels udgang.

http://i.imgur.com/fVTOR.jpg

Jeg skal ikke fraskrive mig, at tyrkere får skattefrihed ved at lave mærkelige tunnelkonstruktioner, men jeg har svært ved at se logikken på en dyr tunnel igennem et bjerg udfra devicen "den korteste strækning mellem to punkter er en lige linie" og så en bilvej udenom og tilmed i den vinkling man ser på billederne og så denne skulle være så meget hurtigere.
Gravatar

#200 Hr. Nielsen 12 år siden

#199 Udover at jeg ikke ser noget der gør mig hverken klogere eller omvendt, så må jeg dog give dig for din ihærdighed for at bevise at sekvensen er en fejl. Personligt gider jeg ikke bruge så meget tid på at ridse i lakken, når bilen kører så godt som den gør ellers. Men god fornøjelse med din forsatte fejlfinding:)

Skriv ny kommentar: