“Stardust” er en finurlig og underholdende pastiche over det klassiske eventyr, men den fortaber sig beklageligvis i de små episoder. De er på en gang med til at gøre fortællingen charmerende, men også skyld i dens uklare fokus. Filmen er langtfra kedelig, men de mange sidespor tynger snarere end fremmer historiens fremdrift. “Stardust” er med andre ord fortryllende, men også rodet.
#11 filmz-sonny e 17 år siden
alt i alt kan jeg ikke andet ind råde jer til at se denne film
#12 filmz-rupert giles 17 år siden
Bogen er efter min mening Gaimans bedste, men jeg må indrømme, at jeg ikke kan genkende meget af forlægget i traileren til filmen, så jeg er lidt skeptisk. Jeg tager ind og ser den, men jeg er nervøs.
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
#13 filmz-BrotherJack 17 år siden
Ja, det ligner virkelig lort i traileren - og de spiller elendigt (selv det kan ses i traileren). Pfeiffer lokker dog.
#14 filmkorn.dk 17 år siden
#15 Kiksmann 17 år siden
#16 filmz-Angel Eyes 17 år siden
#17 rockysds 17 år siden
For "Stardust" humoristiske og spændende persongalleri plus den rigtige "eventyrstemning" gjorde det til en dejlig og fortryllende filmoplevelse.
I forhold til netop andre fantasy-filmatiseringer havde "Stardust" mere charme, selvtillid og lækkert hår. Den tog ikke sig selv højtidligt, men kom alligevel aldrig i nærheden af at blive en selvparodi. Charlie Cox og Claire Danes i hovedrollerne var ligeledes charmerende, og Michelle Pfeiffer en herlig og hæslig heks.
Kan egentlig godt være enig med anmelderen i at nogen af "sideepisoderne" er lidt usammenhængende og rodede: Specielt nogen af Ricky Gervais og/eller Robert De Niro. Men jeg ville slet ikke have været dem foruden. De er med til at skabe den charmerende eventyrstil, jeg synes der mangler i mange fantasyfilm. De bliver for handlingsfikserede og mister stemningen. Og når så mange af dem er så forholdvis ens skåret, bliver de bare ensformige og grundlæggende kedelige. Det undgår "Stardust" flot. Der er ikke et kedeligt øjeblik.
Kan klart anbefales. Ligesom alt Neil Gaiman har skrevet.
5/6
#18 filmz-kejblor 17 år siden
#19 filmz-Exitium 17 år siden
#20 filmz-jeangrey55 17 år siden