Steven Spielberg er om nogen faderen til den moderne Hollywood-film. Han kender filmmediet som sin egen bukselomme, og snor sig uden problemer ind og ud af alle genrer. Som publikum kender vi efterhånden også hans bukselomme ganske godt. Lidt for godt. For “The Terminal” bærer præg af, at være et stykke rutinearbejde, som vi ofte har set det før. Selvom filmen på næsten alle punkter er velgennemført, kan man ikke lade være med at undre sig over, hvad der blev af den Spielberg, som stod bag film som “Jaws” og “Jurassic Park”.
“The Terminal” er på grænsen til at være en romantisk komedie, men humoren bliver lidt for fald-på-halen agtig, og kærlighedshistorien totalt ligegyldig. Men når alt kommer til alt, og hjertet skal bestemme, så er “The Terminal” en ganske sød film, som ville passe fint ind efter en romantisk middag med kæresten.
#11 filmz-irréversible 20 år siden
#12 Spanner 20 år siden
Den var da sjov nok i glimt, og Hanks spiller godt, men resten af castet synes jeg halter noget igennem deres replikker og kommer aldrig til at virke som rigtige mennesker. De er karikaturer af stereotyper og kommer aldrig til at virke overbevisende.
Filmen bliver desuden langtrukken undervejs, så man lidt føler, at man er fanget i biografen på samme måde som Navorski er fanget i Terminalen.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#13 El vez 20 år siden
#11 Jeg har ikke set Terminal, men "Eternal Sunshine" har for mig været de sidste års bedste feel-good movie og så meget mere.
#14 filmz-The Omen 20 år siden
#15 filmz-Angel Eyes 20 år siden
#16 Patriarch 20 år siden
#17 DjBeau 20 år siden
Ok, Jurassic Park temaet var faktisk pænt godt, synes jeg.
#18 Hasselguff 20 år siden
Men det er måske rigtigt, at han inden for den seneste årrække ikke har lavet nogen af de helt store temaer, som vil blive hængende på samme måde som "Star Wars" etc.
#19 Patriarch 20 år siden
#20 JannikAnd 20 år siden
Men nu er "Jurrassic Park" jo ikke rigtig en ny film længere...