Jason Reitman har med “Up in the Air” skabt en fin komedie med et bittersødt anstrøg. Budskabet er soleklart, og der bruges nogle lidt ærgerlige klicheer undervejs, men det er sammenlagt en ganske helstøbt film, som med al sandsynlighed vil optræde blandt de nominerede til årets Oscaruddeling. Den har nemlig mange af de kvaliteter, som plejer at tegne en rigtig Oscarfilm: humor, charme og et vigtigt og klart budskab.
#11 Wookien 14 år siden
#12 filmzkim 14 år siden
#13 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"
#14 BN 14 år siden
Give that man a G!
;-)
Men en god anmeldelse; det lyder bestemt til at være en film, der skal ses meget snart.
#15 soren 14 år siden
Det er synd at snyde sig selv for at se den.
5/6
Mht. om det er virkelige personer så er jeg helt overbevist om at det som de gør i hvertfald er scripted. De snakker jo direkte til kameraet (Eller lidt til venstre for det) på en må som skal forestille at de lige har får beskeden om fyringen og at det så er deres tiltale til det, man ser.
Om det så er mennesker som i virkeligheden er blevet fyret for nylig der er blevet castet til disse roller skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men det er da hvertfald sjov bonus info hvis det forholder sig sådan.
Men anmelderen får det til at lyde som om at der er nogle dokumentariske interviews smidt ind i filmen, og den køber jeg altså ikke. :)
#16 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"
#17 filmz-Bruce 14 år siden
4/6
#18 McPeter 14 år siden
#19 tranberg 14 år siden
Fremragende slow-paced bud på et mindre bombastisk Hollywood, der får øjnene op for livets ambivalente øjeblikke fremfor kirkevals og berettermodel.
Jeg kunne ikke undgå at føle, dog, at Clooney holdes en smule tilbage af bl.a. den unge Natalie, men det styrker faktisk Bingham-rollen, at den til en vis grad underspilles - lige som resten af filmen, dens stemning og tempo.
Det sidste kvarter er suverænt filmhåndværk og den ambivalente, samt håbefuld melankolske afslutning, efterlader een med et dybt og sælsomt aftryk i brystet og tonsvis af stof til eftertanke.
#20 dslacker 14 år siden
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440