For ganske nylig kunne Sony Pictures announcere, at Marc Webb (”500 Days of Summer”) skal stå for instruktionen på den nye filmfortolkning af “Spider-Man”, der skal fungere som en helt ny begyndelse for den netsvingende helts filmeventyr – og nu ligger flere detaljer om projektet klar.
Webb er kørt i stilling til at være instruktør på en hel “Spider-Man”-trilogi, som både indholdsmæssigt og visuelt vil være meget anderledes end de tre foregående film, der blev instrueret af Sam Raimi.
Den første film vil ifølge planen have et budget på omkring 80 mio. dollars og vil byde på en rolleliste af forholdsvis ukendte navne. Dette vil formentlig betyde, at Joseph Gordon-Levitt, som der har været spekuleret i, ikke vil iføre sig den ikoniske dragt.
Fundamentet til den nye filmversion vil ikke blive tegneserierne fra 1960’erne, som var inspirationen til Raimis film. I stedet vil den lægge sig tættere op ad de nyere “Ultimate Spider-Man”-tegneserier af Brian Michael Bendis og Mark Bagley. I disse fortællinger falder forbryderbekæmperelementet i baggrunden til fordel for fokus på teenage-usikkerhed og angst.
Filmen, som endnu ikke har fået tildelt en officiel titel, vil gå i produktion i år og vil udkomme i biograferne i løbet af sommeren i 2012.
Se også: Sam Raimi ville lave “Avatar”-effekter til “Spider-Man 4″.
#31 Collateral 14 år siden
#32 filmz-ab 14 år siden
Ser du selvfølgelig bort fra det basale som du nævner, skuespil og historie, ja så har da looket/fotograferingen en kvalitet i sig selv, hvis man vil lave en dyster film som udgangspunkt. Seven havde altså ikke virket nær så godt, hvis dens stemning ikke var optimal, som den jo er. Så jo, dette kan have en kvalitet i sig selv, blot ikke en altafgørende. Hvis jeg føler en film som Transformers har flotte effekter, og alt andet er skidt, så får den også 2/6 netop pga effekter, og ikke 1/6. Filmen er så stadig ringe, men rammer dog ikke helt bunden pga nogle enkelte kvaliteter.
#33 filmz-Bruce 14 år siden
En anden instruktør kunne sætte sig for at lave en $300 mio. adaption af historien, som der snakkes om i The Man From Earth og resultatet kunne sagtens blive en ringere film, selvom den var overlegen visuelt og effektmæssigt.
Jeg kan ikke komme i tanker om eksempler på film, som kan leve alene på look/fotografering og effekter. Nu ser jeg således bort fra Transformers, som jeg netop ikke mener tjener det ind på karrusellerne, som der sættes til på gyngerne.
En film som Il Conseguenze dell'Amore er meget bevidst om cinematografi og fotografering, men det ville aldrig kunne opveje en dårlig historie eller skuespil. Men er det basale på plads, så kan man nyde film i sin helhed og sætte langt bedre pris på indpakningen.
#34 filmz-ab 14 år siden
Men det vil det så alligevel til en vis grad, vil jeg da påstå. Jeg kan sagtens værdsætte fotograferingen alene, eller visuelle flotte effekter, eller en blodig action a la Rambo, som for mig netop vinder på enkelte ting, som jeg personligt indimellem kan nyde og se bort fra indholdet, hvis man da føler sig blæst væk :-)
#35 filmz-Bruce 14 år siden
#36 filmz-ab 14 år siden
Jamen der er vi så nok bare mere uenige, for Rambo synes jeg faktisk er rigtig god ud fra "dette" aspekt. God og intens underholdning, og mere behøver jeg jo ikke altid.
#37 Dr. Wuffenspitz 14 år siden
Og så pga. Raimi ikk kan nå 4`eren, så dropper de det fuldstændig, og laver noget fucking bullshit! Det er så sørgeligt. Den originale Spiderman er en af de fedeste mest geniale karakterer i Marvel. en virkelig helte-historie. Og som man siger, så skal man nogle gange ikk ødelægge en klassikker... virkelig sørgeligt... Teenage-problemer min RØV!... :(
#38 Notional 14 år siden
[url=
Gad vide hvor mange mennesker, spiderman har slået ihjel, med hans asbestspindelvæv.
#39 Kviesgaard 14 år siden
Det forstår jeg ikke. Film nummer 2 kostede omkring de 200 mio. $ at lave, og har på verdensplan indspillet over 833 mio. $ (biograf alene), så hvordan skal dit sætning forståes?
#40 filmz-Bruce 14 år siden
Så skriver jeg, lige inden "karrusellerne og gyngerne" dette:
Jeg kan ikke komme i tanker om eksempler på film, som kan leve alene på look/fotografering og effekter.
Karrusellerne og gyngerne er metaforer. "Gyngerne" er skuespil og historie og "karrusellerne" er effekter/cinematografi.