Når George Lucas filmer “Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith” i en verden af grønne og blå vægge, foregår der rent faktisk arbejde samtidig bag disse vægge.

Alt fra High Definition optage-udstyr samt lydudstyret, der opfanger al dialogen bliver styret derfra.

En ny web-dokumentar, Behind the Curtain, kigger på denne del af produktionen af “Star Wars”.



Vis kommentarer (23)
Gravatar

#21 filmz-Exitium 20 år siden

what?......
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#22 Thorsby 20 år siden

#15 Det er en standard og det er en fin opløsning, men det er ikke lige så pænt som noget skudt på 35mm. Der er andet til kvalitet end pixels...fx. farvedybde, farveægthed og eksponerings rum. 3 punkter hvor film stadig er overlegent.

#16 "Episode III" er skudt i 1080P på Sony HD kameraer. Det blev "Episode II" også, blot har de nu skiftet til et nyere system med mindre kompression (4:4:4). Hvordan filmen er skudt har intet at gøre med D-Cinema. D-Cinema dækker blot over digital distribution og fremvisning.

#19 Selvfølgelig er der "opløsning" i film, blot er det ikke pixels på rad og række som i den digitale verden, men korn. Om de 1080 linier er nok, må være en subjektiv vurdering...som nogen nævner, så slutter udviklingen ikke ved 2K eller HD.
http://www.imdb.com/name/nm1302765/
Gravatar

#23 gi-jones 20 år siden

Det er lidt ligesom at sammenligne vinylplader og cd'er. Det analoge format vil altid være det bedste i teorien, men den praktiske kvalitetsforringelse ved optisk overførsel og ved at trække kilometervis af negativer igennem en eller anden maskine igen og igen bliver ret hurtigt overhalet af den digitale kval.

Nå, men nok om det. Jeg synes ubetinget at darth dalle har vundet diskussionen.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: