Den populære forfatter Stephen King har gjort det til en tradition at afsløre sine 10 favoritfilm i det forgangne år. I 2008 og 2009 valgte han hhv. “The Dark Knight” og “The Hurt Locker”, mens også mere tvivlsomme film som “Death Race” og “2012” fandt vej til hans liste.
Se også: Stephen King planlægger fortsættelse til “Ondskabens hotel”.
I år er Kings valg som årets bedste film faldet på Matt Reeves’ “Let Me In” – den amerikanske genindspilning af den svenske vampyrfilm “Lad den rette komme ind”.
På de øvrige pladser på Kings liste finder man:
2. “The Town”
3. “Inception”
4. “The Social Network”
5. “Takers”
6. “Kick-Ass”
7. “Splice”
8. “Monsters”
9. “Jackass 3D”
10. “Green Zone”
Klik ind på Filmz senere i december, hvor Filmz TV har talt med Filmz’ anmeldere om deres favoritfilm i 2010.
#81 filmz-Myrepip 13 år siden
#82 BN 13 år siden
Jeg kan ikke få øje på de der oneliners, du taler om - måske fordi det ikke er den slags der interesserer mig ved en film. Eller også fylder de simpelthen ikke ret meget i filmen, som nu heller ikke specielt lægger vores sympati hos disse soldater (Hicks undtaget), men primært hos Ripley, pigebarnet og Lance Henriksens karakter. Soldaterne skildres som over-ivrige, blærede og kamp- og våbenglade, samt totalt naive og uvidende i forhold til den rolige, erfarne og formuftige Ripley.
Og badass-attitituden tjener for mig at se kun ét formål i filmen, nemlig at se soldaterne forvandlet til skrigende desperate og hjælpeløse tøsedrenge, ligeså snart de møder alien-monstrene. Men vi HAR udvekslet synspunkter om dette før. :-)
#83 filmz-ab 13 år siden
Ret enig her..
#84 filmz-Myrepip 13 år siden
#85 filmz-ab 13 år siden
#86 filmz-Myrepip 13 år siden
#87 filmz-ab 13 år siden
#88 BN 13 år siden
#89 filmz-ab 13 år siden
Uenig. For en gangs skyld synes jeg bioversionen er bedre. Jeg havde ikke behov for at se Arnold/terminator smile i den pinlige ekstra sekvens (fuck det ser helt tosset ud) og synes ikke de andre ekstra scener tilføjede andet end unødig ekstra spilletid.
#90 BN 13 år siden
Smile-scenen kaldte på ... ja, SMILET hos mig, på samme måde som Arnolds erobring af solbrillerne tidligere i filmen og hans ståen på etben, to ting som skeptikere ligeså vel kunne se sig sure på. Pointen er jo, at han IKKE lærer at smile, da han ikke har og ikke kan tillære sig den slags følelser, men derimod kun rent tekniske færdigheder.
Men derudover finder jeg scenen med Kyle nødvendig på et følelsesmæssigt plan, idet den både skaber en bedre forbindelse til og sammenhæng med etteren og dennes unge, uerfarne Sarah Connor, og giver en bedre overgang til atomkrigs-mareridts-scenen. Desuden kan jeg heller ikke undvære scenen, hvor de tager chippen ud af Arnolds hoved for at gøre ham i stand til at lære nyt; denne scene understreger, at Sarah har svært ved pludselig at skulle betragte Arnolds robot som en ven, når denne udseendemæssigt er identisk med den, der i etteren søgte at dræbe hende. Og så er jeg ikke mindst glad for de ekstra karakterscener hos den sorte opfinder og videnskabsmand og hans familie - at kende disse personer lidt på forhånd gør de efterfølgende begivenheder langt mere medrivende.