I mange år var George Lucas kendt for at presse “Star Wars”-citronen til det yderste og udsende den ene nye udgave af trilogien efter den anden: De nye udgaver med nye scener i 1997, et længe ventet dvd-bokssæt i 2004 og de originale cuts i 2006 i en efter sigende “limited edition”.

Fremtiden vil desuden byde på Blu-ray-udgaver af filmene og sandsynligvis også 3D-udgaver.

Se også: Lucas slår fast: “Star Wars” udkommer på Blu-ray til næste år!

Men Lucas er ikke den eneste store Hollywood-kanon, der har fået en ry for at være grisk. James Cameron følger meget godt med.

Selvom “Avatar” allerede har slået alle rekorder og omsat for over 2,7 mia. dollars, genudsender Cameron filmen i biograferne i en 8,29 min. længere version med ikke tidligere sete scener.

Men det stopper langt fra der. Selvom filmen allerede er udsendt på dvd og Blu-ray, udkommer der til november en ny Special Edition. Modsat den nyudgivne biografversion vil denne dog indeholde hele 16 minutters ekstra scener – så selvom man har været en tur forbi biografen igen, bliver man nødt til atter at investere i dvd’en eller Blu-ray’en, hvis man vil have alle “Avatar”-scener med.

Se også: Officielt: “Avatar Special Edition” udsendes i danske biografer.

Og til næste år slipper Cameron desuden efter planen 3D-versionen løs på dvd og Blu-ray…

Hvem er mest glad for at hive penge op af deres fans’ lommer – James Cameron eller George Lucas? Klik på ‘Kommentarer’ herunder for at diskutere i forum.



Vis kommentarer (101)
Gravatar

#81 daniel_laumann 14 år siden

Bruce (77) skrev:
Selvfølgelig skal man det. Det står ikke i Lademans Leksikon, at en kunstner skal dø som 30 årig og folk derefter tjene på hans kunstværker. Kunst kan være ligeså godt hvis det sælges for 1.000.000 end hvis det gives væk. Det er en romantiseret og idealiseret socialistisk betragtning, som ikke har hold i virkeligheden.


Man må som sagt hellere end gerne tjene penge på sin kunst, men det skal ikke være det eneste formål. Du har ret i at det ikke står i Lademans Leksikon, men den er også meget firkantet. Hvilket den naturligvis skal være, da et leksikon gerne skulle være nemt at forstå.

Hvad der har hold i virkeligheden og hvad der ikke har, er kun noget der afgøres af flertallet, altså normerne. Og det kan jeg ikke bruge til meget,da alt jo er relativt.
Gravatar

#82 daniel_laumann 14 år siden

Yoda (79) skrev:
Jeg har tidligere nævnt Scorsese som eksempel:


Det link du linker til viser ingen reklame for at kommercielt produkt.
Gravatar

#83 daniel_laumann 14 år siden

Yoda (80) skrev:
Det kan du ikke udtale dig om. Du ved ikke, hvorvidt de har fulgt deres hjerter eller ej. Hvad bygger du denne udtalelse på?


Enkelt. Hvis man lefler for andre, så laver gør man bare hvad folk gerne vil have, modsat at lave hvad man selv gerne vil.
Gravatar

#84 Highland Park 14 år siden

[url= your Heart Super Bowl Ad[/url]
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#85 Yoda 14 år siden

daniel_laumann (82) skrev:
Det link du linker til viser ingen reklame for at kommercielt produkt.


Det er måske ikke en reklame i "klassisk" forstand, men det er en reklame for Freixenet, som firmaet har brugt i promoveringen af deres produkt ... bedre klip med lyd:

http://www.scorsesefilmfreixenet.com/video_eng.htm

Der er også denne:


Du definerer kunst alt for snævert!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#86 Highland Park 14 år siden

Yoda (85) skrev:
Du definerer kunst alt for snævert!

Hørt! :)

Og nu fik jeg lige lyst til at gense Lynch' fine "Lady Blue Shanghai"-reklame:
http://www.ladydior.com/?lang=en
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#87 Slettet Bruger [852921824] 14 år siden

HVIS MAN SIGER DET SAMME FLERE GANGE, SÅ BLIVER DET SANDT!!

Eller ikke...
Gravatar

#88 daniel_laumann 14 år siden

Yoda (85) skrev:
Det er måske ikke en reklame i "klassisk" forstand, men det er en reklame for Freixenet, som firmaet har brugt i promoveringen af deres produkt


Jeg har aldrig noget imod at man hylder mesteren, heller ikke i en reklame. Men jeg mener stadigvæk at ægte kunst, kommer 100% fra hjertet. Derfor kan du godt mene noget andet, det tror jeg ikke vi bliver enig om.

Gravatar

#89 filmz-gofferoffer 14 år siden

Og så er der Spike Jonze:



Simpel, unik, hjertelig og morsom. Og Jonze har aldrig gået på kompromis med sin personlige integritet, jf. hans film. Og jeg beundrer mange af reklamer af Ridley Scott, David Fincher etc.

Og hvem kan glemme Fleggaards muntre reklamer? ;-)
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#90 Hr. Nielsen 14 år siden

daniel_laumann (88) skrev:
jeg mener stadigvæk at ægte kunst, kommer 100% fra hjertet


Så hvis man instruerer en reklame for f.eks Røde Kors, eller for at købe økologisk fordi man tror på den slags som værende bedre for verden, så er det kunst eller så er det ikke kunst fordi det stadig er en reklame, eller må man blot ikke tjene penge på skidtet?

Jeg synes du bliver lidt firkantet, men det må du jo om. Må give Bruce, det lyder som en omgang rigtigt venstrefløj romantik:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: