“30 Days of Night” plages af klichefyldte replikker og karikerede træk, men udvikler undervejs et mere nuanceret sprog, som holder sig inden for rammerne af den genrefilm, der her er i spil. Karaktererne er veldyrkede og opretholdes af et velvalgt cast. Filmen er fræk og forførende inden for sin art, om end den forventeligt ikke bringer nyt blod med sig. Det gør til gengæld et yderst gennemarbejdet ekstramateriale, som har været tænkt ind i produktionen allerede fra første færd.
#1 wimmie 16 år siden
Den er flot at se på og stemning er dejlig creepy og dyster - lidt i stil med John Carpenters klassiker "The Thing".
Er ret enig med anmelderen - men nok en anelse mere glad for den. En dvd must-have for en gyserfan som mig.
5/6.
#2 thomasegebaek 16 år siden
#3 filmz-PDN 16 år siden
#4 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#5 Bobby Singer 16 år siden
Men det er sku nogle onde vampyrer der med i filmen. De fungerer dog bedst i den første fremragende halve time af filmen, som er virkelig stemningsfuld og spændende, derefter daler den lidt i spændingen. Jeg synes også godt, at de kunne have gjort lidt mere ud af tidsfornemmelsen, man fornemmer ikke rigtig at der går 30 dage. Den har tydeligvis hentet lidt inspiration fra "The Thing", men når dog aldrig "The Thing" til sokkeholderne.
4 små/6.
#6 filmz-sjqlund 16 år siden
#7 tvit 16 år siden
#8 knipsknips 14 år siden
Store 4/6
#9 PredatorX 14 år siden
Tilgengæld vil jeg give den 10/10 på BD udgaven. Den har knivskarpt billede og er generelt en fornøjelse at se på :-D
#10 Yoda 14 år siden
Præcis! Den er blændende smuk på Blu-ray. Der er ikke noget som kulde, hvid sne og monstrøse mængder af blod. Det er en god kombination, der tager sig godt ud i HD.