Hvis verden aldrig havde haft Raimis tidligere filmatiseringer af edderkoppedrengens eventyr, ville denne anmeldelse måske have været anderledes positiv og gennemgående begejstret. For “The Amazing Spider-Man” er faktisk en god film. Dens to hovedpersoner er så elskværdige og charmerende, at selv den mest koldblodige skurk formentlig ville heppe på dem, hvis han så dem sammen, og effekterne er tydeligvis skruet sammen af nogle af Hollywoods dygtigste computertroldmænd. Filmen bidrager bare ikke med noget nyt af værdi, og nye, spændende tiltag burde ellers være obligatoriske, når nu det blot er fem år siden, at Raimi og Co. sidst lancerede en “Spider-Man”-film i biografen. Vi krydser fingre for, at den uundgåelige fortsættelse tager flere chancer.
Skriv ny kommentar:
#151 Kruse 12 år siden
#152 Ericmase 12 år siden
Synes nu den var ret god, men helt enig i at "Spider-Man 2" er bedst!
#153 Høegh 12 år siden
Helt enig. Jeg foretrækker endda etteren frem for to'eren med flere længder.
#154 MOVIE1000 12 år siden
Jeg har dog ikke set The amazing spider man endnu, tror jeg springer den over i biffen og vil se den engang når den er udkommet :)
#155 Nicki52 12 år siden
#156 misuma 12 år siden
#157 Collateral 12 år siden
^^ That.
#158 Zombi 12 år siden
Ja fortæl, fortæl... vi venter alle sammen kun på dig nicki
#159 Ericmase 12 år siden
Underteksterne? Billedet må da være en del småt så ;)
#160 maniac 12 år siden
Hele historien med at Connors er ved at udvikle et serum, for at redde Osborn, der nu ikke har langt igen, peger mod, at skal Osborn overleve skal der ske et eller andet i starten af film 2. Såsom, at han bruger Connors' serum og forvandler sig til en grøn gnom.
Ydermere er der Parkers forældre, der er forsvundet, og der er lagt op til, at Oscorp, og dermed Osborn, havde noget med den forsvinden at gøre. Scenen efter rulleteksterne kunne pege i den retning også.
Endvidere er der lagt i ovnen til at Spider-man sætter sine nærmeste i fare, hvorfor han skal holde sig fra Gwen. Det peger også mod Green Goblin, hvis man tager de tidlige tegneserier i betragtning.
Det kan selvfølgelig også være de gemmer Osborn til en hjerteskærende ond finale i den tredje og sidste film... Jeg håber det faktisk lidt