De primitive na’vi-væsener viser sig ikke overraskende at være langt mere civiliserede end menneskene, hvis adfærd hurtig kommer til at ligne en kolonimagts, og filmen vælger entydig na’viernes og naturfilosofiens synspunkt. Subtilt kan man måske ikke kalde det, men Cameron anvender klicheerne særdeles effektivt, og i stedet for en hæmsko bliver de pejlemærker, som forhindrer os i at fare vild i det store eventyr.
“Avatar” er uden tvivl en af de mest visuelt overvældende film, jeg nogensinde har set i biografen, og man forlader sædet med følelsen af at have bevidnet en film og en begivenhed, der vil blive stående længe efter, de sidste klapsalver er ophørt. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg ser den på det store lærred. Da Cameron vandt sin Oscar for “Titanic” erklærede han berømt, at han var ”the king of the world”. Den gang grinte jeg over bemærkningen. Jeg var ikke klar over, at han havde ret.
#371 Batsy 14 år siden
#372 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden
#373 colocho 14 år siden
#374 metabolid 14 år siden
#375 Notional 14 år siden
Det gør der. PÅ BD udgaven kan man se en sexscene mellem de to hovedpersoner (jake og miss hot blue stuff). Om der er mere end det må vi vente med at se.
#376 AP 14 år siden
Det virker næsten som om Cameron har brugt 14 år på at udforme filmen visuelt, hvorefter han er kommet i tanke om, at han også lige skulle have flettet en historie sammen. Det er selvfølgelig tydeligt for enhver der har set den, at det virkelig er poccahontas i rummet, men det ville jeg heller ikke som udgangspunkt have noget imod - hvis det dog bare fungerede. Herudover synes jeg heller ikke om blandingen mellem eventyr/fremtids-universet og den typisk amerikanske action/krigs film. Det fungerede bare ikke for mig, desværre.
#377 Highland Park 14 år siden
Er det værre eller bedre end at være tabt bag af en vogn? :P
#378 AP 14 år siden
#379 metabolid 14 år siden
#380 mr gaijin 14 år siden