De primitive na’vi-væsener viser sig ikke overraskende at være langt mere civiliserede end menneskene, hvis adfærd hurtig kommer til at ligne en kolonimagts, og filmen vælger entydig na’viernes og naturfilosofiens synspunkt. Subtilt kan man måske ikke kalde det, men Cameron anvender klicheerne særdeles effektivt, og i stedet for en hæmsko bliver de pejlemærker, som forhindrer os i at fare vild i det store eventyr.

“Avatar” er uden tvivl en af de mest visuelt overvældende film, jeg nogensinde har set i biografen, og man forlader sædet med følelsen af at have bevidnet en film og en begivenhed, der vil blive stående længe efter, de sidste klapsalver er ophørt. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg ser den på det store lærred. Da Cameron vandt sin Oscar for “Titanic” erklærede han berømt, at han var ”the king of the world”. Den gang grinte jeg over bemærkningen. Jeg var ikke klar over, at han havde ret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Skobbolop 14 år siden

#57 Er en film der har fået 3 stjerner seværdig?... Jeg må nok indrømme at 3 stjerner ikke giver mig synderligt meget lyst til at betale for en biografbillet...

#62 Ericmase 14 år siden

Skobbolop (61) skrev:
#57 Er en film der har fået 3 stjerner seværdig?... Jeg må nok indrømme at 3 stjerner ikke giver mig synderligt meget lyst til at betale for en biografbillet...

Enig. :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#63 Kruspe 14 år siden

Jeg vil sige, at Avatar er meget flot at se i bio i 3D. Men hvis jeg havde set den på 35 mm i bio eller på DVD/Bluray derhjemme, så ville jeg ikke have været overvældet af filmen...
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Gravatar

#64 misuma 14 år siden

Jeg bliver ofte lidt mistænksom når en film får 6 stjerner. Ja ja, det er et issue jeg arbejder på :P

Ser frem til at se den.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#65 elwood 14 år siden

hva så hvis den fik syv ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#66 misuma 14 år siden

Syv? Så er det naturligvis rendyrket korruption.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#67 Spanner 14 år siden

På DVD coveret til den Johnny Depp instruerede "The Brave" er der 6 stjerner.... fra IMDB :-)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#68 RasmusFL 14 år siden

#67 - haha, det er jeg også stødt på andre steder. Detsker sku også at karakteren endda er tilsat en jublende kommentar fra en tilfældig IMDB-bruger. :)
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#69 Lord Beef Jerky 14 år siden

#61 Naturligvis er den det. 3/6 er jo 50% hvilket må betyde at filmen bestemt har sine lyspunkter, men som overall ikke fungerer så godt som den håber på... noget i den dur i hvert fald. 3 stjerner er ikke negativt, det er blot middelmådigt og derfor konkluderer jeg i hvert fald at den må være seværdig. Dog er den ikke direkte anbefalelsesværdig, men måske mere til den gruppe der elsker genren/instruktøren/skuespillerne/whatever. Hvis en gyserfilm f.eks. får 3 stjerner, ville det være en jeg ville opsøge, for så er der stor chance for, at jeg rent subjektivt ville vurdere den højere.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#70 KVASAR 14 år siden

Mange tak for den fremragende anmeldes af "Avatar", Benway og Filmz ... :D
AVATAR A James Cameron Film - Total $2.782.206.970 Worldwide

Skriv ny kommentar: