“Blade 3: Trinity” er på ingen måde en værdig efterfølger til de to første film. Det er de billigste tricks Goyer har tyet til, og et næsten kriminelt forsøg på at hive de sidste kroner ud af eventyret. En forhastet affære, der trods sin imponerende fart og rå mængde action, er så triviel og klichefyldt, at man ville ønske at manden i sædet ved siden af ville hamre en træpæl igennem ens brystkasse og sætte en stopper for smerten.
Skriv ny kommentar:
#71 filmz-Bruce 19 år siden
#72 filmz-Bruce 19 år siden
Sætter begrebet hjerneblødning lidt i perspektiv!
Fans af de første to, må sætte deres lid til at Underworld 2 kan rette lidt op på det.
#73 filmz-sptoft 19 år siden
#74 filmz-Zikor4 19 år siden
#75 filmz-Bruce 19 år siden
Hvis en anmelder altid skal sætte sig i skoene for målgruppen for en film, ja så ville der jo kun komme positive anmeldelser.
Anmeldelse af Francois Truffauts "The 400 blows". "Nå nu skal jeg lige sætte mig ind i tankerne på fans af socialrealistiske franske film fra 60'erne, inden jeg skriver noget".
Sådan fungerer verden ikke. Enhver anmelder skriver ud fra sine egne erfaringer, holdninger, meninger etc. En anmeldelse er 100% subjektiv og varierer fra anmelder til anmelder. At der så er et mønster i anmeldelserne, hvilket Rottentomatoes og Metacritic viser, viser i sidste ende noget om hvorledes en film er modtaget generelt.
Enten ser vi ikke de samme film eller du er ubevidst om et ret stort filmunivers!
Synes publikum skal have cadeau for, at de ikke slugte de sidste 2 Matrix film råt, men havde ligeså høje forventninger til disse som 1'eren. Forventninger som end ikke fantastisk CGI kunne indfri.
Det kan det være, det kan også være mere, eller det kan være næsten ingenting. I denne films tilfælde må det visuelle siges at være 99%.
#76 filmz-anders kusk 19 år siden
Man kan så kun spørge hvorfor du sidder og læser anmeldelser af film, når du alligevel ikke lader dem påvirke dine biografvaner det mindste?
Men det ville da være dejligt hvis en film både havde en god historie og det gode visuelle indtryk? Hvorfor undlade en af de ting?
Og de 99% af alle film, er vist lidt af en røver.
#77 DarkLight 19 år siden
Det kan godt være at I ikke er enige med folk, når de siger den var god, men derfor behøver man jo ikke snakke ned til dem, vel?
#78 filmz-lst 19 år siden
"kort sagt så er filmen rå fed inden for målgruppen, unge mænd, og hvis den her mavesure anmelder ikke kan sætte sig ind i hvordan filmens målgruppe vil syntes om filmen, så burde personen nok finde på noget andet at tage sig til."
Jeg troede at det fans af Blade serien der var filmens målgruppe, men ok dem har man jo pænt ladt i stikken. Og problemet er også lidt at Blade ikke levere ret meget action i denne film.
#79 filmz-Bruce 19 år siden
Men gi'r dig ret i, at "den film er elendig og derfor er din smag det også" retorik, ikke er holdbar. Men det er altid muligt at diskutere en film og dens kvaliteter :)
#80 filmz-Zikor4 19 år siden
Man kan vel egentlig også sige, at en 2ér, 3ér osv. ALDRIG vil være den samme film oplevelse, som at se 1éren i en trilogi eller lign.
Sådan har jeg det, det er kun få film som formår at holde denne "flair" bl.a. Back To The Future og Star Wars syntes jeg er nævneværdige eksempler. Matrix formår det ikke syntes jeg, der sidder man lidt med en wierd smag af popkorn i munden, når de er slut. Fede film uden tvivl, bare ikke det samme som 1éren.
Håber i forstår hvad jeg mener :)