Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#161 MouseMickey 12 år siden

Der bliver jo også sendt specialstyrker ind i byen, tidligere i filmen. Der bliver desuden kørt forsyningener ind til byen. Byen er altså ikke totalt afskåret fra omverden.
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#162 BN 12 år siden

Frederik (160) skrev:
Jo mere jeg tænker over filmen, jo dårligere bliver den.

Så hvis du IKKE tænker mere over filmen, bliver den bedre og bedre?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#163 Lord Beef Jerky 12 år siden

BN, har du fået set den endnu?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#164 BN 12 år siden

Lord Beef Jerky (163) skrev:
BN, har du fået set den endnu?

Nej, jeg skal se den engang i den her uge.
Gravatar

#165 JannikAnd 12 år siden

BN (162) skrev:
Så hvis du IKKE tænker mere over filmen, bliver den bedre og bedre?
Ja. Ligesom jo mere du ikke ser en film, jo stærkere bliver din mening om den :)
Gravatar

#166 BN 12 år siden

JannikAnd (165) skrev:
Ja. Ligesom jo mere du ikke ser en film, jo stærkere bliver din mening om den :)

Hehe

Nah, ikke just korrekt. Jo dårligere en historie ser ud på papiret (bog og/eller manuskript), jo mindre lyst har jeg til at se den. Og jo mere utiltalende en film ser ud vha. trailers og al anden foromtale, der skal "sælge" filmen, jo mindre lyst har jeg til at se den. Det kaldes naturlig udvælgelse, prioritering. ;-)

Gravatar

#167 Frederik 12 år siden

Bredvig (161) skrev:
Der bliver jo også sendt specialstyrker ind i byen, tidligere i filmen. Der bliver desuden kørt forsyningener ind til byen. Byen er altså ikke totalt afskåret fra omverden.

Nej, det er egentlig rigtigt nok. Der er en bro der ikke er ødelagt, men var den ikke bevogtet af politiet på den ene side og League of Shadows på den anden? Det virkede en smule forhastet at gå fra Bruce i et hul i Afrika (?)til at han lige pludselig står i Gotham ved siden af Selina Kyle, nybarberet og i jakkesæt. Hvordan kommer han overhovedet tilbage til Amerika når Bane har taget alt fra ham?
Gravatar

#168 JannikAnd 12 år siden

#166 - Jeg troller også bare :)
Gravatar

#169 Daedalos 12 år siden

Filmen bliver for midt vedkommende også dårligere og dårligere man tænker over det og husker tempoet, tiden og hele den helstøbte følelse, som er totalt undladt her i filmen.

Forstår seriøst ikke hvordan Nolan kan fucke så meget op med tempoet i den her film, og så mange scener der ikke er forklaret eller udflasket godt nok.
Gravatar

#170 Richard Burton 12 år siden

Der er en fin historie og en rigtig god afslutning på trilogien tilstede i dette kapitel og "batmanmæssigt" ender den på den rigtige tangent. Vejen dertil indhylles i for meget af for lidt og en masse mindre sekvenser, som skal få helheden til at fungere. At jeg skulle få Winston Churchill mere end Darth Vader bag Banes maske, var lidt en overraskelse.

Og så er det godt at vide at englændernes taktik fra borgerkrigen i 1770'erne, med geled på rad og række, stadig fungerer og at man med knibler og hurtigløb kan nøjes med fire fem faldne, mod en horde kriminelle med store automatvåben og to tumblers. Fodboldsekvensen fungerede ligeså godt som i traileren, dvs. slet ikke. Hans Zimmers nye kærlighed til japanske trommer og et volumen niveau som Led Zeppelin i 70'erne, skal nok blive det nye sort og overdøve actionsekvenserne i mange kommende actionfilm.

Derudover kunne jeg godt lide fokus på Bruce Waynes rolle i hele kapitlet. Det var Bales bedste performance i trilogien og selvfølgelig hans kvindelige alter ego, Hathaway og så kan jeg ikke forstå kritikken af Caine, som jeg synes gjorde det godt.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: