“Dawn of the Dead” er nok langt fra den mest revolutionerende film, men at bedømme derudfra vil også være at sigte forbi filmens egentlige formål – underholdnigsværdien. Det er nemlig en meget underholdende film som er flere længder bedre end “Resident Evil” og omtrent så veloplagt som 2. del af “From Dusk Till Dawn”.
“Dawn of the Dead” er et anbefalesværdigt selskab hvis man ikke tager denne veloplagte actionfilm for mere end den er, men måske er den heller ikke så overfladisk som man umiddelbart skulle tro.
Og husk at følge med under efterteksterne.
#71 evermind 20 år siden
Min kritik af "28 dage senere" (som indeholder spoilere) går hovedsagelig på den drejning historien tager, da de bliver indkvarteret hos soldaterne. Hele tingen med, at Jim lister sig rundt i mørket og tager dem ud en efter en, faldt mig meget svær at sluge. Plus at slutningen virker for hurtig og letkøbt. Filmen lagde i mine øjne rigtig lovende ud, men tabte meget hen ad vejen, hvilket jeg var lidt ked af, da jeg havde set meget frem til den...
#72 El vez 20 år siden
Fy altså!
#73 Michael Andersen 20 år siden
#74 dyg 20 år siden
#75 evermind 20 år siden
#73: Tak. Det er rart, der er nogle til det grove arbejde, når vi andre glemmer at slå tænketøjet til. :)
#74: Jeg hyggede mig i hvert fald godt med den. Kan "The Beyond" anbefales?
#76 dyg 20 år siden
#77 20 år siden
***Spoiler***
hvorfor er de to unge - den 'gode' security guard og hende, hvis far blev skudt i centret - der lige har mødt hinanden, lige pludselig knyttet, som var de kærester (man har fornemmelsen af, at instruktøren har cuttet nogle scener, der giver lidt mere til den historie - eller er det bare mig?)?
og på samme måde har jeg det med scenen, hvor de er ovre og hente våben og ammo - det er helt vildt svært for dem at komme fra kloaken og ind i våbenbutikken, og zombierne hober sig op da de endelig er kommet ind - og da de så skal tilbage til kloaken igen, så er der ingen problemer, før de er kommet ned i kloaken?
***Spoiler slut***
Alt i alt er det en fremragende zombiefilm, med befriende humor, blod og uhygge som den slags film hører sig til.
En sidste ting ***semi-spoiler*** - var der ingen andre der troede, ved første øjekast, at det var gode gamle Bruce Campbell i rollen som den sarkastiske bådejende fyr? Det gibbede helt i mig, da jeg så ham kort første gang....
#78 Hasselguff 20 år siden
Jeg sad og ventede på at netop han ville blive til en zombie, så de andre kunne lege videre og sige "Shoot Bruce Campbell" - hvorefter naturligvis han ville blive skudt - men ak...
:)
#79 20 år siden
#80 filmz-Ulle 20 år siden
Jeg kan hverken finde titlen på denne forudgående film eller selve forklaringen på dette problem.
Nogen, der kan give en forklaring/hjælp?
http://www.imdb.com/title/tt0363547/