“Dawn of the Dead” er nok langt fra den mest revolutionerende film, men at bedømme derudfra vil også være at sigte forbi filmens egentlige formål – underholdnigsværdien. Det er nemlig en meget underholdende film som er flere længder bedre end “Resident Evil” og omtrent så veloplagt som 2. del af “From Dusk Till Dawn”.
“Dawn of the Dead” er et anbefalesværdigt selskab hvis man ikke tager denne veloplagte actionfilm for mere end den er, men måske er den heller ikke så overfladisk som man umiddelbart skulle tro.
Og husk at følge med under efterteksterne.
#81 dyg 20 år siden
1. film: Night of the Living Dead
2. film: Dawn of the Dead
3. film: Day of the Dead
#82 filmz-Koenig 20 år siden
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
#83 filmz-apocalypse 20 år siden
#84 wiseguy 20 år siden
#85 evermind 20 år siden
Fantastisk underholdning!!!
Nu skal den bare se at udkomme på dvd, og vel at mærke i det NYE friske zombietempo, der lægges for dagen. Jeg skal nok ligge på lur med Dankortet... :D
Btw, så må jeg indrømme, at Michael Andersens sammenligning med "From Dusk Till Dawn 2" i mit univers tangerer det blasfemiske. Resten af anmeldelsen er dog udmærket.
#86 Michael Andersen 20 år siden
Ikke "From Dusk Till Dawn 2", men 2. del af "From Dusk Till Dawn". Okay, kan godt se hvordan det kan forvekles, men det er vampyr-delen af "From Dusk Till Dawn", jeg sammenligner med :)
#87 evermind 20 år siden
#88 filmz-karlerminven 20 år siden
What is a not-joke?
#89 filmz-apocalypse 20 år siden
#90 filmz-Soren 20 år siden
Hmm.. Efter at have gået nogle uger og tygget lidt på den er der kommet nogle flere punkter op, som jeg syns er lidt mærkelige.
1. Hvorfor er der nogen der har undsluppet den her virus, som ellers har ramt de fleste andre?
2. Selvom moren faren og datteren sover i samme hus, er det kun datteren der blev ramt instantly?
3. Datteren er åbenbart det eneste barn (udover babyen) som lever videre som zombie. Der stod da hverfald ikke nogle børn ude foran indkøbscentret? ...
hehe.. men brok nok.. jeg kan jo for fanden rigtigt godt lide filmen :-D
og scenen med datteren der står i dåren, til at starte med, har da også gjort at jeg ikke skal have børn foreløbig :)
**Spoiler Slut!!!*** :)
......