“Dirch” er en stor film. Men når man alligevel sidder tilbage med et aber dabei, for det gør man, er det måske, fordi de store production values ikke er Zandvliets force. Vi skal død og pine føres rundt i periodens 1950’er-univers med række efter række af skinnende biler, høje franskbrødsfrisurer og strutkjoler, og så skal der danses hipt på Royal Bar med det rette designer-interiør til øredøvende jazz. Alt perfekt gengivet ned til mindste detalje. Og det i så høj grad, at skuespillerne, især de kvindelige, af og til selv synes som fortabte, polerede rekvisitter. Her må man klandre manuskriptforfatterne Anders Frithiof August og Zandvliet for ikke at give Passers piger nok saft og kraft. Ærgerligt og irriterende. Så giv mig hellere Paprika i kornede, hæslige, ekstrem-nærbilleder i “Applaus”. Hvor der er plads til udfoldelse af metier såvel som historie – og frisuren ikke kunne være mere ligegyldig.
Se også: Filmz TV: Interview med “Dirch”-instruktøren Martin Zandvliet
#11 Lehrmann 13 år siden
Vil til hver en tid hellere se på de damer, der er med i Dirch end på Paprika "Mother Bitch" Steen.
#12 elwood 13 år siden
Tror umiddelbart den blir svær og markedsføre for dem derover i udenlandsk film kategorien.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#13 Bruce 13 år siden
#14 BN 13 år siden
Haha. Et godt ord - og langt stærkere end "fremrende". ;-)
#15 Hr. Nielsen 13 år siden
#16 Collateral 13 år siden
Jeg glæder mig til at se filmen.
#17 Bruce 13 år siden
#18 Leo DiCaprio 13 år siden
Hvorfor gav du den ikke 5 stjerner? Zandevilit er nu officielt min danske ynglings instruktør!
#19 sluppermand 13 år siden
#20 Nicki52 13 år siden