“The Expendables 2” er bedre end sin forgænger, men det siger bestemt heller ikke meget. Karaktererne er intetsigende, humoren er ineffektiv, og det er altså anstrengende at sidde i 100 minutter og se en film, som hele tiden forsøger at undskylde sig selv med, at den blot er en pastiche over fortidens fiaskoer, men som ikke når genrens mange mindeværdige 80’er-perler (“Rambo: First Blood”, “The Terminator”, “Predator”, “Die Hard” og så videre og så videre…) til sokkeholderne. Jeg vil anbefale, at man i stedet bruger sine penge på at købe den gamle Charlie Sheen-komedie “Hot Shots! 2”, som er en langt mere hæderlig parodi på actiongenrens milepæle.
Se også: Filmz TV: Eksklusivt “The Expendables 2”-interview med Dolph Lundgren.
#101 Hr. Nielsen 12 år siden
#102 Hr. Nielsen 12 år siden
#103 Kviesgaard 12 år siden
Enig.
Følte også selv, at han godt måtte have været brugt noget mere.
#104 doom WAD 12 år siden
Me 2. Kan dog berette, at det fortjener den ikke. Har set den sidenhen og den er sgu røvsyg.
#105 Fisse 12 år siden
Det var en af grundene til, at jeg valgte give filmen en chance. Den anden var vist Schwarzenegger, da jeg ikke kan prale af, at være Stallone fan.
Personligt var jeg godt underholdt, og grinede flere gange undervejs i filmen ( hvilket de 2 håndfulde andre biograf gæster også gjorde ). Derudover blev jeg positivt overrasket af Van Damme. Til gengæld syntes jeg selv, at blodet sprøjtede urealistisk meget, når diverse folk blev mejet ned, men det er måske bare en personlig smagssag.
Okay du har simpelthen stået på en slagmark og set mennesker blive mejet ned med maskinkanoner siden du ved der sprøjtede urealistisk meget blod ud hmm okay må ikke være rart og se i virkeligheden da :(
#106 Fisse 12 år siden
Men det jo rart der findes sådanne film når man har svært ved og falde i søvn :)
#107 Cruiser 12 år siden
#108 theassociate2010 12 år siden
#109 elwood 12 år siden
Blev jeg skuffet, nej egentlig ikke, udfra det jeg havde regnet med, emn det var nu ikke fordi jeg havde indstillet mig på og acceptere alt i filmen, fordi det var sådan den kamel skulle sluges, eller hvad man nu siger.
Van Damm, mere screentime siger nogen, han behøvede, jeg mener nu efter min mening at det er hans karakter der sku være skrevet noget bedre, action film eller ej, så skal skurken altid ha en vis tyngde, det altid skurken som afgøre det for mig, og jeg synes ikke rigtig man fik noget rigtig indtryk af Van Damm, jo han snakker langsomligt, og prøver på og fremstå truende med hans Wipe them out, all of them attitude.
Men for nu igen og tage fat i Die Hard, første scene med Hans Gruber, Ladies and gentlemen, ladies and gentlemen, fortæller en masse om ham som karakter, og jeg engagers blot mere i hans rolle. Og ja jeg synes blot ikke Van Damm gjorde nok af sin rolle som skurk.
Dolph Lundgreen i rollen som Gunnar, er nok det sjoveste, hele hans dumhedsfaktor er klart det sjoveste, gryntescenen ombord på flyet var jeg færdig af grin over, den er så simpel, men det er aligevel hylemorsomt.
Jet Li fik godt nok ikke så meget screentime, han fik dog det bedste ud af den som han kunne i dne korte tid, men han var blot væk for hurtig.
Nej det klart sjoveste var introductionen af Chuck Norris, ikke nok med de ligefrem nærmest gir ham hans eget theme, så går der også Meta i den da han fyre et Chuck Norris fact af under en samtale, eneste skuffelse med ham var at man ikke så ham kæmpe rigtig, jo med våben men ikke spark og slag, og var det bare mig eller havde han fået en hel ekstrem omgang med makeup børsten, det lignede næsten det man kalder marcipan hud.
Og så det CGI blod, det går jo hel amok, og ødelægger flere af scenerne fuldstændig for mig.
Men ja han var klart et af mine farvorit øjeblike, også blot fordi han jo ikke har været med i en film i årevis.
Bruce Willis og Arnold, går hel ud i ekstremerne på meta/self referenchial hylden, måske også lige lovlig meget, men indrømmet, jeg grinede da
Men set i forhold til den første, så morede jeg mig en del mere i den her, selv om jeg synes skurken var bedre skildret i 1'eren, ikke at det siger så meget i den her film.
Så ja jeg morede mig en del med den her film, men tror nu mere det skyldes at jeg var sammen med nogle venner, hvor vi blot sad og nød det overdrevet kaos som vi så folde sig ud.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#110 Hr. Nielsen 12 år siden