“The Expendables 2” er bedre end sin forgænger, men det siger bestemt heller ikke meget. Karaktererne er intetsigende, humoren er ineffektiv, og det er altså anstrengende at sidde i 100 minutter og se en film, som hele tiden forsøger at undskylde sig selv med, at den blot er en pastiche over fortidens fiaskoer, men som ikke når genrens mange mindeværdige 80’er-perler (“Rambo: First Blood”, “The Terminator”, “Predator”, “Die Hard” og så videre og så videre…) til sokkeholderne. Jeg vil anbefale, at man i stedet bruger sine penge på at købe den gamle Charlie Sheen-komedie “Hot Shots! 2”, som er en langt mere hæderlig parodi på actiongenrens milepæle.

Se også: Filmz TV: Eksklusivt “The Expendables 2”-interview med Dolph Lundgren.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#161 Lawman. 12 år siden

#158 - Jeg havde forventet at se en bedre film end etteren, da jeg havde en lille forventning om at de måske havde oppet sig lidt i denne omgang. Og så rammer Høegh det meget godt - jeg havde håbet på en underholdende film.

Det du ikke forstår hænger slet ikke sammen - "at du synes filmen er det rene lort og så er du samtidig glad for at se Van Damme igen....som stort set aldrig har lavet andet ind lort......"

Jeg var jo netop glad for at se Van Damme fordi han var en af heltene da man var barn - og dengang var man måske ikke så kritisk. Har du ikke også samtidig argumenteret for at filmen er god på baggrund af at den skal være ligesom de gamle 80'er actionfilm - som du jo så åbenbart mener er noget lort? Hvorfor mener du så at filmen er god?

Og tilgiv mig hvis jeg husker forkert, gider ikke læse alle indlæggene igennem igen...
Gravatar

#162 Lord Beef Jerky 12 år siden

... og Van Damme har lavet masser af gode film! 67,8% af hans andre film er bedre end Expendables 2!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#163 Lawman. 12 år siden

Universal Soldier (den originale) holder stadig!
Gravatar

#164 Lord Beef Jerky 12 år siden

#163 Indeed! Og det gør No Retreat No Surrender, Bloodsport, Kickboxer, Death Warrant, Hard Target, Timecop, Sudden Death, Inferno, The Order, Replicant, In Hell, The Hard Corps og JCVD også!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#165 Hr. Nielsen 12 år siden

#164 Jeg kan rigtigt godt lide Nowhere To Run. Hvorfor har den så lille respekt, at fans aldrig nævner den?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#166 Lawman. 12 år siden

#164 - enig! Van Damme var sgu konge!
Gravatar

#167 Lord Beef Jerky 12 år siden

#165 Jeg synes nu også den er ganske fin, men den hører ikke til blandt de bedste efter min mening. Jeg tror, at hovedparten af fans har noget imod den, fordi den anses som filmen, der viste en ny vej for mandens fremtidige film. Den var mere afdæmpet og havde langt mindre action end hans tidligere film.
Gravatar

#168 Hr. Nielsen 12 år siden

#167 Aha, ja det kan jeg godt se. Takker. Jeg nyder nu også film som Timecop, Sudden Death og enkelte andre med ham. Men nogen stor fan, som du er jeg ikke:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#169 S.S 12 år siden

Høegh (159) skrev:
En underholdende film - formoder jeg...

Stadig burde den første give et bare nogenlunde billed af hvad man skal forvente, havde jeg ikke fundet den første komisk morsom så kan du være 100% sikker på jeg ikke havde brugt biograf penge på den anden.

kamikazedk (161) skrev:
Jeg var jo netop glad for at se Van Damme fordi han var en af heltene da man var barn - og dengang var man måske ikke så kritisk. Har du ikke også samtidig argumenteret for at filmen er god på baggrund af at den skal være ligesom de gamle 80'er actionfilm - som du jo så åbenbart mener er noget lort? Hvorfor mener du så at filmen er god?

Jeg mener heller ikke filmen er god, tværtimod, men jeg finder den komisk, hyllende morsom er snarer ord jeg ville beskrive den med, har faktisk aldrig brudt mig om Van Damme.....måske lige med undtagelse af JCVD, ej heller Dolph, han er derimod en af de sjovere elementer i Expendables, han er så dårlig en skuespiller at det bliver morsomt at se på, men har altid været stor fan af Sly, Willis og Arnold.....anyways, synd for dig at du ikke kunne blive underholdt.

Lord Beef Jerky (162) skrev:
og Van Damme har lavet masser af gode film! 67,8% af hans andre film er bedre end Expendables 2!

...og Van Damme har lavet masser af dårlige film! 99,9% af hans film er dårlige end Expendables 2........var hvad jeg ville sige;)
Gravatar

#170 soif 12 år siden

syntes uden tvivl det er en af de bedste film i år genialt dårligt skuespil på den aller fedeste måde .
Download aldrig uden tilladelse - Går ind for lovlig Download
www.frontier-film.dk

Skriv ny kommentar: