“The Expendables 2” er bedre end sin forgænger, men det siger bestemt heller ikke meget. Karaktererne er intetsigende, humoren er ineffektiv, og det er altså anstrengende at sidde i 100 minutter og se en film, som hele tiden forsøger at undskylde sig selv med, at den blot er en pastiche over fortidens fiaskoer, men som ikke når genrens mange mindeværdige 80’er-perler (“Rambo: First Blood”, “The Terminator”, “Predator”, “Die Hard” og så videre og så videre…) til sokkeholderne. Jeg vil anbefale, at man i stedet bruger sine penge på at købe den gamle Charlie Sheen-komedie “Hot Shots! 2”, som er en langt mere hæderlig parodi på actiongenrens milepæle.

Se også: Filmz TV: Eksklusivt “The Expendables 2”-interview med Dolph Lundgren.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#151 martin61 12 år siden

Filmz det var nok den værste anmeldelse nogensinde. Synes filmen var genial og i burde få jer en lidt ældre anmelder som har forstand på "80'er" film.
Gravatar

#152 The Insider 12 år siden

#151, men som 110-årig er du så ikke også uden for den såkaldte "målgruppe"?
War. War never changes.
Gravatar

#153 Highland Park 12 år siden

#152: He he... Man bliver aldrig for gammel til Van Damme-film, som Lord Beef Jerky ville sige.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#154 doom WAD 12 år siden

Den Fordømte vil i hvertfald sparke røv, også når han er 110. Og når han er død for den sags skyld.
Gravatar

#155 Justin 12 år siden

Total god film :D

tæt på ingen handling, mange skyderier, mange morsomme henvisninger til andre film skuspillerne har medvirket i

Gravatar

#156 Slettet Bruger [2179890890] 12 år siden

Grundet den lave pris i biograferne i dag, tog jeg chancen og så "Expendables 2". Den første fandt jeg ganske underholdende første gang, da jeg så den i biffen, men et gensyn holdt den ikke rigtigt til.

Van Damme gør en god skurk, der er nogle sjove scener hist og her, men overall er det sgu lidt af en "meh"-oplevelse.

For mange af de velkendte citater fra de gamle actionstjerners tidligere film virkede nærmest tilfældigt puttet ind i scenerne uden nogen som helst omtanke. Jeg havde ikke forventet den store historie, faktisk havde jeg håbet på flere eksplosioner og mere vold, men en del af filmen er direkte kedelig.

Næste gang kan de godt hyre en manuskriptforfatter der enten laver en lang actionsekvens fra start til slut og undlader historien helt, eller hyrer en der rent faktisk kan finde ud af at skrive en sammenhængende historie og nogenlunde brugbar dialog.
Gravatar

#157 Lawman. 12 år siden

Et godt stykke tid efter premieren, og et godt stykke efter tid efter denne anmeldelse blev skrevet, var jeg igår i biffen med to kammerater for at se Expendables 2.

Hold da kæft for en gang lort. Handlingen var lort, skuespillet var lort, og effekterne var lort!
Det var fedt at se Van Damme igen, men så heller ikke vildere. Så alt i alt en skuffende oplevelse til 80 kr.

Men én god ting kom der dog ud af at se den - jeg har nu læst alle kommentarerne til anmeldelsen, og det er jo det pureste guld. Fisse og S.S og Lars.dk tager kegler - deres kommentarer hører til noget af det mest åndssvage jeg længe har læst herinde:)

PS. Jeg er fra 1984, jeg var vild med Terminator-filmene, Rambo, og Bloodsport!
Gravatar

#158 S.S 12 år siden

#157........glad for at jeg har været med til at bringe et smil på dine læber, ....en ting jeg dog ikke forstår er at du synes filmen er det rene lort og så er du samtidig glad for at se Van Damme igen....som stort set aldrig har lavet andet ind lort......og af frygt for at gentage mig selv, hvad havde du regnet med da du gik ind og så den.....seriøst, jeg går ud fra at du havde set den første eller i det mindste set traileren, det kunne umuligt komme bag på dig eller nogen anden hvad de gik ind til.
Gravatar

#159 Høegh 12 år siden

S.S (158) skrev:
og af frygt for at gentage mig selv, hvad havde du regnet med da du gik ind og så den

En underholdende film - formoder jeg...
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#160 Zombi 12 år siden

ja.......... det........ tror............ jeg......... ogsååååååååååå.......

Skriv ny kommentar: