Der bliver altid snakket om en dansk filmbranche i krise, men krisen kan være lidt svær at få øje på. Danmarks størrelse taget i betragtning skovler vi nærmest priser ind i form af Emmyer, Golden Globes og Oscars. “Hævnen” har gjort sit for at trække læsset, og der kan ikke være nogen tvivl om, at succesen fortsætter i udlandet, hvor filmen naturligvis også har fået stor opmærksomhed. Herhjemme kan vi glæde os over en dvd-udgivelse i høj kvalitet, så fans kan med god samvittighed opstøve Biers prisbasker igen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Highland Park 13 år siden

Babo Rises (42) skrev:
Den tager nogle alvorlige (og relevante, men klichefyldte) problemstillinger op, men filmen løser det hele for os...
Og dog for det kan umuligt være uden konsekvenser
for hverken afrikanerne eller Anton, at han lader dem straffe morderen. Selv om filmen knap nok berører den problematiske side af sagen, oplever jeg på ingen måde ofringen som en løsning på problemet. Tværtimod.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#52 DoctorDoom 13 år siden

#45: Ok, my bad. Jeg ser det. Jeg tjekker ind i 1. kl. i morgen :-)
Gravatar

#53 Lord Beef Jerky 13 år siden

#49 Jaja, og 90% er så 9/10 eller 5/6 =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#54 Bruce 13 år siden

#53 Nej det er ikke 5/6, og havde det været en 3 skala havde det ikke været 3/3 og havde det været en 4 skala havde det ikke været 4/4 :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#55 Lord Beef Jerky 13 år siden

#54 Hmmm, jeg står stadig fast, at topkarakter er topkarakter, indtil jeg bliver overbevist om, at det skulle være ulogisk =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#56 Babo Rises 13 år siden

Jeg synes netop, at manglende konsekvenser er problemet.
De to drenge går glade hjem til sidst, svenskeren der går på kompromis med moralen, er der ingen konsekvenser af. Mobberen på skolen få én omgang tæsk, og så er problemet løst? Drengen til sidst, der er på randen af selvmord, reddes af en sidste øjebliks moral prædiken. Som sagt. Alle går glade hjem. Der er ingen alvorlige konsekvenser bag handlingerne.
Gravatar

#57 MMB 13 år siden

DoctorDoom (52) skrev:
#45: Ok, my bad. Jeg ser det. Jeg tjekker ind i 1. kl. i morgen :-)

Hehe. :)
Held og lykke i første klasse. ;P
Gravatar

#58 Bruce 13 år siden

#55 Jamen selvfølgelig er topkarakter topkarakter :) Jeg har intet at modsige den pointe :) Men som Ebert hamrer 4 stjerner af efter forgodtbefindende, så tror jeg han ville være mindre tilbøjelig til dette, hvis han havde 10 skalaen ... ok, jeg ved godt, at han har halve stjerner at give af også :)

Bedømmer jeg ud fra 6 skalaen, vil jeg personligt være tilbøjelig til at give flere film 6 stjerner, selv om jeg ikke anser dem for at være 95-100%'ish, mens jeg med 10 skalaen kun vil give "det perfekte", til de film jeg mener er "perfekte".
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#59 Lord Beef Jerky 13 år siden

#58 Jeg synes man bør revurdere 6-skalaen så. Kun de 95-100%ishede (hehe) film bør få de 10 eller 6 stjerner på de respektive skalaer. Hvis en film daler ned til de 9 på 10-skalaen, er det jo netop ikke længere en film med topkarakter, og derfør bør den heller ikke kunne få de 6 på 6-skalaen. Aaaaargh! Det er sgu egentlig også ret ligegyldigt i sidste ende, jeg er bare uenig =)
Gravatar

#60 MMB 13 år siden

Jeg forstår altså ikke, hvordan det her kan en være en diskussion. Det må da give sig selv, at film med en karakter på over 92/100 (ca. deromkring), så skal filmen have karakteren 6/6. Hvis filmen har en karakter på 95,1/100, så skal den have 10/10. Det er da simpel matematik? :)

Skriv ny kommentar: