Som selvstændig actionfilm er “Hitman” en anelse bedre end de sædvanlige genrespekulationer, som Hollywood producerer i stimevis, men man burde måske snart have indset, at hvad der fænger i et computerspil, sjældent gør sig særlig godt på film, hvorfor undertegnede ikke kan komme i tanke om en egentlig vellykket spilfilmatisering, der fungerer som film. Masser af action har “Hitman” da, men historien er immervæk set før – også bedre udført – og en vis metaltræthed indfinder sig derfor lige så stille.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 filmz-Scarface 16 år siden

Ja, jeg er lige kommet hjem fra biografen efter at have set Hitman-filmen, og jeg var helt vildt overrasket over hvor god en film det egentlig var. Klart en af de bedste actionfilm, jeg har set i lang tid.

Timothy Olyphant var desuden fantastisk. De kunne ikke have fundet nogen bedre - udover David Bateson selvfølgelig. ;)

6/6 - Fed actionfilm, der er alle pengene værd!
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#82 e-male 16 år siden

Jeg var inde at se den i går og jeg havde virkelig lave forventninger. Ikke mindst, fordi jeg mener det er et utaknemligt job, at skulle filmatisere Hitman, hvor hovedpersonen aldrig viser følelser eller motiv for noget at det han laver.

Spillet:
Okay, han er lejemorder og det er han god til, men hvorfor gør han det? For pengenes skyld? Jeg kan ikke ligefrem se hvilke fritidsaktiviter, han har der vil kræve penge. Det er ikke ligefrem fordi han samler på dvd'er ;)
Så hvis han ikke foretager sig andet end at dræbe folk, hvorfor skulle han så overhovedet ønske at leve?
Min pointe er vel bare, at det er en rimelig urealistisk karakter, der bare ikke holder til en film eller for den sags skyld et spil imho.

Med det fundament som filmen bygger på, synes jeg dog de er sluppet rimelig godt af sted fra det alt taget i betragtning og jeg synes de har fået lavet en masse gode referencer til spillet, som fans af spillene kan glæde sig over. Jeg må også indrømme at Timothy Olyphant klarer sig rimelig godt, når man tænker over hvad han har at arbejde med. Jeg synes også at de har fået tilføjet nogen mere realistiske følelser til 47, dog uden at distancere sig for meget fra figuren i spillet.
En af de ting, som jeg synes virkelig har løftet spillene op og tilfæjet den rigtige stemning, har været musikken af Jesper Kyd, og denne savnede jeg desværre meget i filmen. Jeg tror mange af actionscenerne ville virke lige lidt mere hæsblæsende eller lige lidt mere elegante, hvis de havde taget noget af musikken fra spillene (jeg elsker især Rocky Mountains temaet fra Blood Money).

En ting der irriterede mig i filmen var den kvindelige hovedperson, som egentlig fungerede meget godt som modstykke til Hitman i flere situationer, men til syvende og sidst virkede det bare malplaceret at hun var med.

Jeg vil give anmelderen ret i at plottet er tyndt, jeg vil næsten kalde det så tyndt at det er en hyldest til spillene.

Jeg kan derfor desværre ikke give filmen mere end 3/6.

Som en sidste bemærkning skal det lige siges, at jeg tror det er muligt at lave nogle fantastisk gode film ud fra nogle af de spil, der findes i dag, men Hitman er i mine øjne bare ikke et af de spil.
Nu har jeg endnu ikke spillet Kane og Lynch, men det lader til at den har meget af det som Hitman spillene manglede, så måske går det bedre med dette spil.
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#83 filmz-Scarface 16 år siden

#82 - Agent 47 donerer da sine penge til kirken. Så noget bruger han da pengene til.

Jeg er helt uenig med dig i, at du synes karakteren ikke passer på det hvide lærred. Så filmen igår og følte virkelig, at det hele gik op i en højere enhed.
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#84 e-male 16 år siden

I så fald kan jeg ikke se, hvorfor han donerer pengene til kirken. Han virker ikke ligefrem som en troende mand. Jeg kunne måske gå med til at han var hjernevasket til at være kirkens tro tjener, men det forklarer bare ikke hvorfor han så modsætter sig deres vilje.

Som karakteren er præsenteret i spillene mener jeg ikke han egner sig på det hvide lærred, men hver mand sin smag.

I øvrigt var jeg noget ærgelig over at de andre agenter med stregkoder ikke var kloner ligesom 47. Det var en af de ting jeg synes var lidt interessant ved spillets historie, så det måtte de egentlig gerne have beholdt og arbejdet lidt med i filmen evt. kunne de have brugt det til at forklare hans i mine øjne fraværende motivation til at være hitman.
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#85 Slettet Bruger [1399134559] 16 år siden

#84 Jeg har ikke set filmen, men bryder lige ind med et citat fra Wikipedia vedrørende spørgsmålet om, hvorfor han donerer til den katolske kirke:

One of his mottos appears to have become "Trust no one." He once demonstrated a high degree of devotion to Father Vittorio, the Sicilian priest who gave him shelter in Silent Assassin, going so far as to rescue Vittorio from the Russian mafia even though there was no monetary reward in it (in fact, according to Vittorio, 47 donated a large percentage of his earnings from Hitman: Codename 47 to the Catholic Church). In the end, 47's work spilled over into the Sicilian church, prompting him to sever his ties with it and become a nomad once more.

(bare til generel oplysning, ikke fordi jeg selv har nogen holdning til, hvorvidt det er troværdigt eller ej)
Gravatar

#86 filmz-smedt-meister 16 år siden

Blev rigtige meget skuffet efter jeg så den her film.. synes den har nogen par huller og så har den et højdepunkt og det er den tog scene med de andre Agenter. Der kun jeg virkelig ikke lukke mine øjne.

2-3/6
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#87 filmz-tommyam 16 år siden

den er god hitman er den bedste mand
Gravatar

#88 mvejen 16 år siden

#87 Helt klart han kan også hitte!
Gravatar

#89 Jach 16 år siden

Synes den er helt vildt fed. Men har man ikke spillet spillene er den sikkert kedelig at se.
"Game over man, game over"
"Stop screwing around"
-Hudson from ALIENS
Gravatar

#90 filmz-Jobler 16 år siden

sørgelig film..
der er lavet så meget historie til hitman-universet, men stadig bruger de det ikke til mere end 5 min af filmen...

den får 0 stjerner

Skriv ny kommentar: