“Hobbitten: En uventet rejse” er formentlig årets mest ventede film, og med førnævnte stortitler in mente siger det ikke så lidt! Den har imidlertid været ventetiden værd, og kvalitetsmæssigt ligger den afgjort side om side med “Ringenes herre: Eventyret om ringen”. Jovist, der er nogle småproblemer hist og her… Til tider kæmper vores helte sig ud af nogle lige lovlig vanvittige situationer, og idet man har skullet lave én bog om til tre film, har man også truffet nogle dramaturgiske valg, der til tider virker lidt påtagede – eksempelvis har man overdramatiseret et sent opgør i filmen i et tydeligt (og noget ineffektivt) forsøg på at kompensere for filmens manglende forløsning.

Men det ændrer ikke på, at man føler sig hjemme igen, så snart Bilbos skønne fortællerstemme kommer ud af højttalerne. “Hobbitten: En uventet rejse” er filmisk ekspamisme, når det er allerbedst, og dens 3D/HFR-billedside styrker kun det positive helhedsindtryk. Jeg glæder mig nu endnu mere til næste års efterfølger, men først og fremmest glæder jeg mig til at gense “Hobbitten: En uventet rejse”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#351 BN 11 år siden

Kochie (350) skrev:
#349: Hvem er det, der kommer med påstande om hvem nu?

Der er ingen påstande i det - kun facts. Hvis du er i tvivl om, hvor eller hvornår Riqon har sagt eller gjort noget af det nævnte, så sig hvad det konkret er, så skal jeg vise dig det.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#352 Kochie 11 år siden

Jeg bed sådan set kun mærke i følgende:
"(...) fordi din ungdommelige kortsigtethed gør dig så klog, at jeg - der rent talmæssigt kunne være din far - bare kan lukke munden i, for sådan nogle gamle fjollehoveder som mig skal man da ikke lytte til. Vi kan jo alligevel ikke sige eller tænke noget fornuftigt, som ungdommen kan lære lidt af. "
Gravatar

#353 BN 11 år siden

Kochie (352) skrev:
Jeg bed sådan set kun mærke i følgende:
"(...) fordi din ungdommelige kortsigtethed gør dig så klog, at jeg - der rent talmæssigt kunne være din far - bare kan lukke munden i, for sådan nogle gamle fjollehoveder som mig skal man da ikke lytte til. Vi kan jo alligevel ikke sige eller tænke noget fornuftigt, som ungdommen kan lære lidt af. "

Det er jo ikke en påstand. Det er en følelse, ja, det er sådan JEG føler det, når han afviser at diskutere med mig og bare siger: "hyg dig"
Gravatar

#354 Kochie 11 år siden

Du kalder det en følelse, jeg kalder det en påstand. Det virker til, at du tillægger folk negative intentioner uden selv at være bevidst om, hvorvidt de faktisk har haft disse til at starte med.

Og når det så er sagt; hvis du vitterligt er så meget ældre end i hver fald én af de brugere, du i denne tråd har haft nogle ret lange, ret, i mangel af bedre, personlige, diskussioner med, hvorfor er det så ikke, at du bare lader være, er den voksne og dropper diskussionen?

Hvis én part gjorde det, ville I ikke være endt her. Og det er selvfølgelig nemt at være bagklog, men jeg kan sandt for dyden ikke se, hvorfor en debat om en film bør afstedkomme sådanne meningsudvekslinger.
Gravatar

#355 BN 11 år siden

Kochie (354) skrev:
Det virker til, at du tillægger folk negative intentioner uden selv at være bevidst om, hvorvidt de faktisk har haft disse til at starte med.

Det er ikke det, det handler om. Det handler om, at jeg opponerer imod, at man svarer og kommentarer uden at tænke sig om og drager forhastede konklusioner. Riqons intention kan der ikke herske tvivl om: Jeg skulle affærdiges ("Hyg dig"), fordi jeg angiveligt ikke var til at diskutere med. Intentionen var at lukke af for min person. Det kunne han dog ikke nøjes med - nej, han skulle også inddrage andre som bevis for, at jeg vitterligt ikke VAR til at føre en diskussion med. Det er hvad jeg kalder konfliktskabende, og derfor reagerede jeg på det.

Du sætter lighedstegn mellem det at være "den voksne" og det at droppe en diskussion. Men hvis den voksne - eller i det her tilfælde DEN ÆLDRE eller ÆLDSTE - ikke åbner munden, når en ellers fornuftig ung fyr siger noget tåbeligt, hvem skal så? Sommetider handler det at være voksen om at tage bladet fra munden.
Gravatar

#356 Kochie 11 år siden

#355: Og det har du så sandelig gjort. Jeg håber, det viser sig at være det værd, men jeg kan godt se, at aldersforskellen mellem os gør (hvis du kan være hans far, kan du også være min,) at vi har to forskellige indstillinger til tingene. Jeg fastholder dog, at jeg synes, der er to parter i den her tråd, der har ageret mere eller mindre lige uhensigtsmæssigt, når det hele vel i sidste ende handler om at snakke om film.
Gravatar

#357 SebReuber 11 år siden

Jeg har været væsentligt bedre underholdt af at læse denne tråd, end da jeg så Hobbitten - og jeg synes ikke engang, det var en decideret dårlig film :)
Gravatar

#358 BN 11 år siden

Kochie (356) skrev:
Jeg fastholder dog, at jeg synes, der er to parter i den her tråd, der har ageret mere eller mindre lige uhensigtsmæssigt, når det hele vel i sidste ende handler om at snakke om film.

Og ud fra sidstnævnte betragtning kan jeg kun give dig ret.

Jeg ville også hellere diskutere film med Riqon, men ..... he won't let me. ;-)

Men nok Riqon-snak fra min side nu.
Gravatar

#359 Riqon 11 år siden

#357 - Det er da en trøst, at nogen har været underholdt :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#360 Patriarch 11 år siden

Jeg har et spørgsmål BN. Kan du selv spotte nigen forskel på Stenkæmperne og Enterne. Jeg ved at du sammenlignede dem - men nu har du haft tid til at sove på det. Kan du nu forstå hvorfor nogen måske synes de er "Nuke the fridge" og at Enterne ikke var det?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: