“Hobbitten: En uventet rejse” er formentlig årets mest ventede film, og med førnævnte stortitler in mente siger det ikke så lidt! Den har imidlertid været ventetiden værd, og kvalitetsmæssigt ligger den afgjort side om side med “Ringenes herre: Eventyret om ringen”. Jovist, der er nogle småproblemer hist og her… Til tider kæmper vores helte sig ud af nogle lige lovlig vanvittige situationer, og idet man har skullet lave én bog om til tre film, har man også truffet nogle dramaturgiske valg, der til tider virker lidt påtagede – eksempelvis har man overdramatiseret et sent opgør i filmen i et tydeligt (og noget ineffektivt) forsøg på at kompensere for filmens manglende forløsning.
Men det ændrer ikke på, at man føler sig hjemme igen, så snart Bilbos skønne fortællerstemme kommer ud af højttalerne. “Hobbitten: En uventet rejse” er filmisk ekspamisme, når det er allerbedst, og dens 3D/HFR-billedside styrker kun det positive helhedsindtryk. Jeg glæder mig nu endnu mere til næste års efterfølger, men først og fremmest glæder jeg mig til at gense “Hobbitten: En uventet rejse”.
#441 Hr. Nielsen 11 år siden
I bund og grund havde det nok været bedre havde jeg kommenteret dette, under en tråd, hvor jeg ikke nødvendigvis fandt en film god. For lige netop det med det strider imod ens (som i min her) egen mening, er nemlig lodret forkert lige nu og her da jeg kommenterede dette.
Jeg har egentlig ikke haft tænkt noget særligt om Høegh, ind til en kommentar fra hans side om mig. Siden når jeg er stødt på ham, har jeg faktisk ikke stødt på andet end det jeg skrev og begyndte at tænke, at han nok (for så huskede jeg jo navnet naturligvis) bare var en af disse, der godt kunne lide at komme på banen og lige støde lidt til enkelte folk. At sandheden så måske er en anden, men det er ikke det jeg har set, uanset tråd og enig eller uenig i hans eventuelle holdninger (du glemmer nemlig, at jeg jo i en del tråde, måske deler hans skepsis om en given film....Men sådan småfilosofisk, er den sandhed mindre værd).
Riqon kommer dog med et konstruktivt bidrag. Jeg har nemlig ikke personligt en bøf med Høegh, uden at jeg var begyndt at tro han var en tom provokatør (jeg kan stadig ikke se ham som ret meget andet...beklager). Og inden du nu tænker og kommenterer noget med, at det måske er fordi han gav mig en negativ kommentar, så nej. Det gjorde Thomsen også engang og faktisk værre fandt jeg (hvis vi nu skulle snakke om at det var fordi jeg havde taget noget personligt og var sur og vred:), men ham nærer jeg en kæmpe respekt for, samt hans tilgang, viden og kunnen. Måske jeg en dag siger det samme om Høegh. Høegh er jo sikkert ligeglad, jeg også. Jeg gider blot ikke forholde mig til hans kommentarer...endnu (så kan han jo få lov til at glæde sig over dette;)
Wow, lang smøre om.....ingenting virkelig!
#442 Kruse 11 år siden
Jo, bestemt, men det skulle også ses mere generelt. Det er en tendens jeg selv har oplevet både her på filmz, men også alle mulige andre steder, og jeg kan endda også genkende det hos mig selv. Negativ kritik jeg har fået i alle mulige aspekter af livet, sidder bare sommetider bedre fast end den positive ros. Og jeg husker ofte bedre negative situationer med personer jeg ikke kunne lide, end andre situationer med personer jeg havde det fint med.
Og så skal det også påpeges, at jeg ikke kunne genkende det billede af Høegh, som du fremstillede, og som Riqon også er inde på, så tjekkede jeg flere af hans seneste indlæg. hvor jeg skulle ca. 20 indlæg tilbage før at jeg kunne finde et der var overvejende negativ. Det sammen med mine egne oplevelser gjorde at jeg skrev den tese som jeg gjorde.
Nej, jeg forholdte mig ikke til det, da min "tese" skulle ses mere generel, og ikke kun på dit indlæg i denne tråd om Høegh.
Det virker som om at du har taget den lidt mere møntet personligt på dig og din kommentar om Høegh, end hvad der var min mening. Jeg beklager hvis det fremstod sådan.
#443 Lord Beef Jerky 11 år siden
Den er linket i Ninja Turtles tråden. Grunden til at jeg ikke bare linker den her også, er fordi du ikke må gå glip af den fantastiske debat i den tråd.
#444 doom WAD 11 år siden
#445 Hr. Nielsen 11 år siden
Men den var stadig affødt af min 'påstand', så må jeg mene, den også er rettet mod dette Kruse, i hvert fald indtil nu:)
Det gjorde jeg egentlig ikke. Var endda i tvivl om om jeg fandt grund til at skrive. Når jeg valgte at kommentere, så var det for at undgå spekulationer om hvorfor jeg havde skrevet om Høegh som jeg havde. Det var og er mig nemlig vigtig, at det ikke bare skulle ses som en tom provokation, men at jeg vitterligt opfattede Høegh som værende sådan lidt semitroll-agtig, da jeg siden jeg rigtigt bemærkede hans navn, var rendt ind i ham 4-5 steder, hvor han kom på banen i de situationer som jeg nævnte. Muligt han OGSÅ bidrager med andet og mere positivt/konstruktivt, men det ændrer ikke på at han OGSÅ gør som jeg skrev. Så okay, jeg har ikke 100% ret i min påstand, men så 75% måske;) Jeg ved hvad jeg har set!
#446 Kruse 11 år siden
Det betvivler jeg heller ikke, jeg stiller bare spørgsmål om hvilket øjne du har set med! ;)
Mere seriøst: Så kan jeg bare slet ikke genkende det billede af Høegh, og ud af de lidt over 800 indlæg han har skrevet, er mit indtryk på ingen måde at størstedelen eller sågar 50 % skulle være negative. Men jeg kan selvfølgelig ikke ændre på dit indtryk :)
#447 Hr. Nielsen 11 år siden
Det kan du jo ikke vide. Jeg lytter da, altid, selv om du har det modsatte indtryk måske:-P
#448 Kruse 11 år siden
Så lad mig omformulere. Jeg kan ikke ændre på det indtryk du har haft(som jo er det jeg har kommenteret på). Med mindre at jeg bruger en tidsmaskine, og p.t. er min til reparation :)
#449 Høegh 11 år siden
Så er jeg 75% semitroll-agtig?
Måske (kun måske) er vi bare uenige om specifikke film?
Det er vel alt andet lige den mest oplagte, og mindst melodramatiske, mulighed.
Men ja, som du selv skriver:
Omend jeg da helst er fri for, at blive kaldt for en troll (eller semitroll-agtig).
#450 Høegh 11 år siden
Der har allerede være mere end rigeligt med uventede rejser i denne tråd (joke skamløst planket fra Region).