“Hobbitten: En uventet rejse” er formentlig årets mest ventede film, og med førnævnte stortitler in mente siger det ikke så lidt! Den har imidlertid været ventetiden værd, og kvalitetsmæssigt ligger den afgjort side om side med “Ringenes herre: Eventyret om ringen”. Jovist, der er nogle småproblemer hist og her… Til tider kæmper vores helte sig ud af nogle lige lovlig vanvittige situationer, og idet man har skullet lave én bog om til tre film, har man også truffet nogle dramaturgiske valg, der til tider virker lidt påtagede – eksempelvis har man overdramatiseret et sent opgør i filmen i et tydeligt (og noget ineffektivt) forsøg på at kompensere for filmens manglende forløsning.
Men det ændrer ikke på, at man føler sig hjemme igen, så snart Bilbos skønne fortællerstemme kommer ud af højttalerne. “Hobbitten: En uventet rejse” er filmisk ekspamisme, når det er allerbedst, og dens 3D/HFR-billedside styrker kun det positive helhedsindtryk. Jeg glæder mig nu endnu mere til næste års efterfølger, men først og fremmest glæder jeg mig til at gense “Hobbitten: En uventet rejse”.
#451 Hr. Nielsen 11 år siden
Det har nu ikke noget med uenig i at gøre, det kan jeg sige med sikkerhed.
Jeg aner faktisk ikke hvor ofte vi er enige/uenige. Jeg har nemlig lige præcis slet ikke indtryk af dig som en filmelsker, hvad der rykker dig, hvorfor, hvordan og hvorledes osv. Det er jo lige netop pointen, eller en del af den (og du ville være overrasket over hvor langt jeg endda kan følge kritikken af Hobitten såmænd, både med visse CGI sekvenser, spænding og bjergtrolde, så det har intet med den at gøre).
Så oplagt ja, men det er ikke det der har givet mig indtrykket (dit tidligere svar, gav mig da heller ikke andet indtryk). Jeg skal såmænd gerne trække udsagnet tilbage og undskylde, hvis jeg får et andet indtryk.
#452 Høegh 11 år siden
Det var nu mere et forsøg på at undgå endnu et meltdown i den her tråd.
Måske sker det, måske ikke.
Uanset, så behøves du i hvert fald ikke at undskylde.
#453 doom WAD 11 år siden
Muhahaahaaaa Tupac spiller Frodo i Ringenes Herre, I ved det bare ikke! Men 2'eren Big Momas House er bedre. Hvor mange af jer har været ude for det? Det har I jo ikke forstand på, ignoranter. Igen!
Troll mode off.
#454 Riqon 11 år siden
Helt i orden. Bare fordi det er Hobbitten, behøver vi jo ikke være smålige. :p
#455 Høegh 11 år siden
Hey, optræder du hver aften?
#456 doom WAD 11 år siden
#457 MOVIE1000 11 år siden
Skal der da tages højde for det?
#458 Høegh 11 år siden
...eller bare sko
#459 doom WAD 11 år siden
#460 Riqon 11 år siden