Filmen om idéer er en dygtigt tænkt idé, der dog ikke er unikt udført, men solid og seværdig. De mange mareridtstunge forklaringer og overraskende monotone actionsekvenser, der end ikke kan reddes af en hidsigt insisterende musikalsk ledsagelse, gør, at man efterlades med fornemmelsen af, at Nolans drømmeprojekt kunne have været eksekveret mere levende og spændstigt, end tilfældet er blevet. Christopher Nolan er forhåbentlig ikke udtømt for dejligt storladne idéer, så han i fremtiden kan give os flere fabelagtige drømmefilm. Den her drøm ønsker man desværre at vågne lidt for tidligt fra.
Se også: Filmz TV: “Inception” og Christopher Nolan.
Skriv ny kommentar:
#261 filmz-ab 14 år siden
#262 filmz-ab 14 år siden
en af de mest mindeværdige actionscener jeg har set til dato, jeg brød ud i sang, og var tæt på at prikke til min sidemand og give ham en skulderklap :-)
#263 frankdrebin 14 år siden
Kan lige forestille mig det!
Men er enig, jeg var mundlam da jeg så scenen!
Jeg sad stort set ude på kanten af sædet under hele filmen.. Det er meget længe siden jeg har været så opslugt af en film!
Movie magic when its best!
#264 Spanner 14 år siden
[url= vs. Dr. Evil[/url]
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#265 filmz-ab 14 år siden
enig - derfor man går i biografen.
#266 filmz-Claudius 14 år siden
Shinzon var skidt på næsten alle områder. Lakmus-testen er vel, om man i scenerne mellem Picard og Shinzon følte, at Picard stort set talte med sig selv. Det indtryk fik jeg aldrig, og det var jo trods alt den pointe, filmen prøvede at trække frem.
Men jeg klandrer da ikke Hardy for det. Det var forkert at caste ham til rollen og så bare skalpere ham i den tro, at de skaldede, hvide mænd måtte se ens ud. De lignede slet ikke hinanden.
Jeg mener stadig, de skulle have ladet Patrick Stewart spille både Picard og Shinzon. Vi ved jo fra "Conspiracy Theory", at Stewart kan spille rigtigt dumt svin ;)
# 258
Hmm. Jeg synes, du er noget hård i din udlægning. Hvad er der galt i, at jeg tager mit udgangspunkt i Filmz' anmeldelse? At jeg er kritisk viser vel også en vis respekt for anmeldelsen. Især når jeg ikke bare sabler den ned, men argumenterer med konkrete eksempler og også skriver min egen anmeldelse. Det kunne du da godt anerkende i stedet for egentlig at gøre præcis, hvad du beskylder mig for.
#267 filmz-ab 14 år siden
Du stiller jo spørgsmålstegn ved, om du kan bruge hans fremtidige anmeldelser til noget?? Ikke just en god start på dagen. Hvad skal du også bruge dem til, mener du? Jeg forstår i det hele taget ikke, hvorfor du/og flere hænger sig så meget i den anmeldelse? Det er jo ligefør anmeldelsen har fået mere omtale, end Inception - godt halvdelen er din anmeldelse bruger du på, ja hans anmeldelse.
#268 The Insider 14 år siden
Vi ved jo fra "Conspiracy Theory", at Stewart kan spille rigtigt dumt svin ;)
Mener du "Conspiracy"? Han bliver jo ikke inficeret... Men han gør det da glimrende som usympatisk nar i "Allegiances" ;-)
#269 filmz-Claudius 14 år siden
Ja, det gør jeg. For selv hvis jeg er uenig i bedømmelsen, så skal jeg gerne kunne bruge anmeldelsen til noget alligevel, som f.eks. at se svagheder i filmen, som jeg ikke selv opdagede. Og det lykkes ikke for godt, når jeg kan slå ned på kritikpunkter i anmeldelsen, der for mig virker så forkerte, at de begynder at ligne faktuelle fejl. Der er bestemt action i "Inception" der er mere end "konventionel "James Bond"-action". Du ser ikke nævekampe i James Bond i vægtløs tilstand (medmindre man taler "Moonraker", men det er vist ikke lige det, læseren har i tankerne, når han læser den kommentar).
Er det så underligt? Hele denne tråd er jo et direkte svar på den anmeldelse, så det er vel kun naturligt for enhver, der svarer her at forholde sig til den.
Desuden synes jeg godt, du stadig kunne medgive, at jeg faktisk er konkret og argumenterer for min vurdering. Du får det næsten til at lyde som om, jeg bare helt fanboy-agtigt sabler anmeldelsen ned. Dermed gør du jo præcist, hvad du beskylder mig for, og du er tilmed hamrende ukonkret og uargumenterende.
Nej ;)
#270 filmkorn.dk 14 år siden