Mange dele i “Iron Man 2” virker ufærdige, og det er ofte meget vanskeligt at finde hoved eller hale i handlingen. Det dårligt fortalte plot er ikke mindst irriterende, eftersom mange af filmens figurer uden problemer kunne være fjernet fra handlingen. Det gælder ikke mindst Samuel L. Jackson, der dukker op, taler lidt… og så forsvinder igen uden at have gjort den mindste forskel.
Når filmen alligevel er til at holde ud at se, skyldes det primært dens uhøjtidelige skæg-og-ballade-attitude samt en veloplagt Robert Downey Jr., der stadig er en fornøjelse i hovedrollen. De elementer er da også dem, der fortsat skaber forhåbninger om, at der endnu kan rettes op på sagerne i den uundgåelige treer. Men forhåbentligt er der mere ild i jernet i næste omgang.
#11 kayzee 14 år siden
Igen ... jeg har ikke set filmen endnu. Men hvis den skal ses som en del af et større - og sammenhængende - univers, så kan Fury der samler Avengers give ganske god mening på sigt, selv om det her tilsyneladende er et forstyrrende element? Noget som i øvrigt er ganske typisk for Marvels (tegneserie-)univers. Jeg tænker Black Widow er der af samme grund ... der lægges de første grundsten til senere historier.
#12 Viking Wizard 14 år siden
#13 Lethal Injection 14 år siden
Jeg tager stadig ind og ser den men mine forventninger er blevet drastisk formindsket...
#14 filmz-T-bird 14 år siden
#15 filmz-Bruce 14 år siden
#16 thomas040 14 år siden
#17 Highland Park 14 år siden
Jeg tænkte det nok. Hun er formentlig primært med for at lokke de forårskåde handyr i biografen.
#18 kasperfmn 14 år siden
#19 Patriarch 14 år siden
#20 misuma 14 år siden
Jeg hopper med på vognen, Iron Man 2 skal dog ses og ejes alligevel...man er vel en gammel superheltenørd.