Mange dele i “Iron Man 2” virker ufærdige, og det er ofte meget vanskeligt at finde hoved eller hale i handlingen. Det dårligt fortalte plot er ikke mindst irriterende, eftersom mange af filmens figurer uden problemer kunne være fjernet fra handlingen. Det gælder ikke mindst Samuel L. Jackson, der dukker op, taler lidt… og så forsvinder igen uden at have gjort den mindste forskel.
Når filmen alligevel er til at holde ud at se, skyldes det primært dens uhøjtidelige skæg-og-ballade-attitude samt en veloplagt Robert Downey Jr., der stadig er en fornøjelse i hovedrollen. De elementer er da også dem, der fortsat skaber forhåbninger om, at der endnu kan rettes op på sagerne i den uundgåelige treer. Men forhåbentligt er der mere ild i jernet i næste omgang.
#41 evermind 14 år siden
#42 Kviesgaard 14 år siden
Min oplevelse af filmen svarer nogenlunde til det, der er beskrevet i #36, hvilket nok skyldes at jeg selv læser en del Marvel tegneserier, og derfor kender til figurerne og deres relationer i forvejen.
#43 filmz-ab 14 år siden
#44 filmz-Utyske 14 år siden
Givet, jeg læser en del tegneserier og kender til Iron Man i forvejen, dog er det ikke en af de figurer jeg har dyrket mest.
Jeg synes at den havde en fin balance mellem nogle af de problemer som Tony Stark bokser med i tegneserien og selvom der ikke er meget action i midten af filmen, synes jeg det er helt fint at man graver sig lidt ned i karakteren Tony Stark og måske endda lægger basis for evt. fremtidige efterfølgere.
Det eneste jeg faktisk har at udsætte på den er, at Sam Rockwell er en smule for fjollet som skurk og at Black Widow er en smule for anonym, men det stemmer selvfølgelig meget godt overens med hendes beskæftigelse -
Jeg vil nok lande på 7/10, da filmen ikke er ligeså god som den første, men mindre kan bestemt også gøre det. :)
#45 tiany 14 år siden
Jeg var rigtig godt underholdt hele vejen igennem og ja den er ikke helt på højde med 1eren, men den klare sig nu fint.
Og RDJ er som altid en fornøjelse at se på.
Svaghederne må hedde Sam Rockwell og Scarlett Johanssen.
Men Iron Man 2 er slet ikke nede på X-Men 3/Spiderman 3 niveau, den er stadig milevidt foran.
4/6
#46 filmz-ab 14 år siden
Pudsigt, jeg synes ellers Rockwell var et plus, modsat Scarlett, Rourke (som var pinlig ringe), og andre mere eller mindre irriterende biroller, som Jackson, instruktøren selv som spiller med, etc.
#47 tiany 14 år siden
#48 Collateral 14 år siden
#49 filmz-ab 14 år siden
Gud, var han også med i Charlie's Angels :-) Altså, det var ingen kraftpræstation af Rockwell i Iron Man, men sammenlignet med de andre, så var han den bedste, af birollerne (ifølge mig). Men nu kan jeg også godt lide ham som skuespiller.
#50 qel-droma 14 år siden
Så længe fokus ligger på Tony Stark og hans udvikling, så er de øvrige karakterer knapt så vigtige for den samlede bedømmelse, idet ham og hans ego er det interessante i den sammenhæng - så er et stort persongalleri ikke et problem i mine øjne så længe at deres figurer rundes bare nogenlunde af. Konklusionen må være at den får 4 stjerner herfra. Den første fik fem idet timing og sammenhæng generelt bare er et niveau højere i den film, men syntes egentlig at toeren fortsætter fint hvor etteren slap. En dårligerer film, men ikke en dårlig film. ;)