Årets største Oscar-sluger er en flot, vittig og rørende affære, hvori det spektakulære samspil mellem Colin Firth og Geoffrey Rush er hovedattraktionen. Det er en skam, at “Kongens store tale” ikke ser bedre ud på Blu-ray, end den gør, når nu filmen er så smuk, men skivens lydspor er til gengæld glimrende, og det samme er det meste af ekstramaterialet. En kongelig udgivelse af en (i mere end én forstand) majestætisk film.
#21 MOVIE1000 13 år siden
#22 Batsy 13 år siden
Jeg forstår dog ikke alt det brok over hans stemme jeg forstod ham fint, ligesom med Batman havde heller ikke problemer med ham der
#23 Hr. Nielsen 13 år siden
#24 Therien 13 år siden
Hehe! Syntes du :D
#25 Zoracka 13 år siden
True Grit var en fremragende film, men synes ikke den fortjener topkarakter. Den leverer super skuespil, især Hailee Steinfeld imponerede mig i den. For en film af Coen brødrene havde jeg måske forventet lidt mere og må derfor melde mig enig i første del af #15's indlæg.
The Kids Are All Right derimod synes jeg er et fantastisk drama. Den formåde at komme godt ind under huden på mig - Langt fra lige så meget som 127 Hours, men derop ad. Det er klart et af mine favoritter i år, og Annette Bening spiller absolut eminent i den film.
#26 MOVIE1000 13 år siden