Filmens vidunderlige gruppedynamik er ekstremt indtagende og får os øjeblikkeligt til at holde af og med de heroiske mænd og kvinder, og i mindre (men stadig betydningsfulde) roller tilføjer Tom Wilkinson og svenske Michael Nyqvist filmen ekstra slagkraft og substans. Når selv Bollywoods største superstjerne, Anil Kapoor, blot får et par minutters spilletid, ved man, at en film bugner af talent. Og hvor er det i øvrigt skønt ikke at se Cruise rode sig ud i endnu en ineffektiv romance… Til gengæld havde filmen været bedre foruden dens lettere forvirrende slutning, der heller ikke har tilstrækkelig pondus.
Alt i alt er “Mission: Impossible – Ghost Protocol” altså en blændende thriller, der med sit fyrstelige miskmask af geniale gadgets, kulørte locations, gribende spionintriger og skæppeskønne spøgefuldhed vækker varme minder om de bedste Bond-film fra Connery-æraen. Sam Mendes skal i hvert fald knokle røven ud af bukserne for at nå selvsamme kvalitetsniveau med Bond-sagaens 23. kapitel: “Skyfall”. Men nok om det. Luk browseren, tag overtøjet på og drag hastigt mod biffen, for denne anmeldelse vil destruere sig selv om ti sekunder…
Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Mission: Impossible – Ghost Protocol”-interviews.
#61 Babo84 12 år siden
5/6 eller 8/10
#62 IK 12 år siden
Haha ;-)
#63 Kruse 12 år siden
Det er godt at du er så åben overfor andres meninger ;)
#64 Babo84 12 år siden
#65 theassociate2010 12 år siden
#66 Hr. Nielsen 12 år siden
Jeg synes du har ret;-P
#67 Djarnis 12 år siden
#68 Hr. Nielsen 12 år siden
#69 Babo84 12 år siden
Synes der var masser af charme og god galgenhumor som Bird virkelig har veltimet godt. Jeg kan ikke genkende det du skriver.
#70 BN 12 år siden
Tjah, sommetider møder man bare det diametralt modsatte synspunkt. ;-)
Ligesom da jeg på Amazon.com så en filmfan, der kaldte 'The Lord of the Rings: The Return of the King': "poorly acted melodrama" og "trash" og gav den absolut bundkarakter.