Værst er det dog, at rumvæsenerne aldrig rigtig kommer til at virke specielt frygtindgydende eller interessante. Selv da hovedpersonerne bliver angrebet ude i junglen, føler man aldrig rigtig, at de er i fare. Og det er filmens allerstørste problem. Den er så optaget af hele tiden at antyde, hvad der sker, at der ikke rigtig sker noget som helst. Og når vi endelig ser monstrene ordentligt til sidst, virker det hele ærlig talt ret bizart og anti-klimatisk.
“Monsters” har et enormt potentiale, men indfrier det desværre aldrig rigtigt, og hvor filmen er eminent til at sætte scenen og drage publikum ind i sin realistiske fremtidsvision, så halter det med at skabe intensitet og en grundlæggende bekymring for hovedpersonernes ve og vel. Der er kort sagt simpelthen ikke nok monsterfilm over “Monsters”.
Se også: Filmz TV: Interview med “Monsters”-instruktøren Gareth Edwards.
#1 smolinsk 13 år siden
#2 Troels 13 år siden
#3 filmzkim 13 år siden
#4 kasperfmn 13 år siden
#5 misuma 13 år siden
#6 Djibyman 13 år siden
Jeg har gået og holdt øje med den, og desværre kan jeg ikke finde nogen biografer den går i, så hvor har i set den?
#7 kasperfmn 13 år siden
#8 Lord Beef Jerky 13 år siden
#9 PredatorX 13 år siden
Filmen i sig selv er ikke mere end 2 stjerner værd, men udførelsen osv giver bestemt et ekstra point.
Havde den haft en bedre slutning, havde det måske trukket lidt op. Men det har den ikke... Meget middelmådig, men flot udført (når man tager budgettet i betragtning) film.
Jeg blev ret skuffet over den, havde helt sikkert regnet med noget mere...
Og så er den mandlige hovedperson PISSE irriterende og handler flere gange ret irrationelt.
#10 dslacker 13 år siden
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440